روز جهانی زنان در مخمور گرامی داشته شد

طی مراسمی شایسته و با حضور تمام زنان مراسم جشن ٨ مارس- روز جهانی زنان در کمپ شهید رستم جودی – کمپ مخمور برگزار گردید

طی مراسمی شایسته و با حضور تمام زنان مراسم جشن ٨ مارس- روز جهانی زنان در کمپ شهید رستم جودی – کمپ مخمور برگزار گردید

 

زنان مخمور با لباسهای رنگین زیبای کردی در مراسم جشن روز جهانی زن شرکت کردند.

عرصه برگزاری مراسم با تصاویر رهبر خلق کُرد- عبدالله اوجالان، شهدای زن و شهدای مبارزه آزادی کردستان، پرچم‌های پ.ك.ك، ك.ج.ك، یژاستار و ی.پ.ژ تزیین شده بود. مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت به احترام شهدای راه آزادی آغاز شد.

 

پروین شرنخ به نمایندگی از سازمان زنان اشتار در سخنانی گفت:"زنان برای دستیابی زنان به حقوق خود متحمل هزینه‌های گزافی شده‌اند. تنها در ٨ مارس ١٨۵٧، ١٢٩ کارگر زن در یکی از کارخانه‌های ریسندگی در ایالات متحده جان خود را از دست دادند. تحقق آزادی مستلزم صرف هزینه است و ما برای آن آماده‌ایم."

 

وی در ادامه افزود:"مبارزه زنان برای آزادی نباید تنها در یک روز خلاصه شود. بلکه مبارزه پیاپی می‌تواند ما را به هدف برساند. مبارزه برای برساخت زندگی آزاد و هویت آزاد روز نمی‌شناسد و در این راستا باید بدون وقفه تلاش کنیم."

 

پروین شرنخ در بخش دیگری از سخنان خود یادآوری کرد:"روز جهانی زن را به تمام زنانی که در مقاومت روژاوا شرکت کرده‌اند تبریک می‌گوییم و این جشن را به هدیه‌ای برای تمام زنان حاضر در مقاومت تاریخی عفرین پیشکش می‌کنیم."

 

در ادامه جشن هشت مارس برنامه‌های هنری از سوی جمعیت زنان شهید ویان و جمعیت تئاتر شهید هیوی اجرا شد. مراسم تا اوایل غروب با شادی و پایکوبی ادامه یافت.