آغاز کنفرانس "زن و رهبری" در شهر سلیمانی + [ویدیو]

کنفرانس "زن و رهبری" کە از سوی سازمان زنان آزادیخواە کردستان (رژاک) در شهر سلیمانی سازماندهی شدە است آغاز شد

کنفرانس "زن و رهبری" کە از سوی سازمان زنان آزادیخواە کردستان (رژاک) در شهر سلیمانی سازماندهی شدە است آغاز شد

این کنفرانس بررسی مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زنان باشور کردستان (اقلیم) را بر مبنای پارادایم اندیشەهای رهبر خلق کرد عبداللە اوجالان بە گفتگو خواهد گذاشت.

 

کنفرانس مذکور از ساعت ١٠ امروز در سکان کنفرانس "تلار" با شرکت ١٥٠ نمایندە زنان آغاز برگزار می‌شود و تا پایان امروز هم ادامە خواهد داشت.

 

شهین محمد یکی از اعضای کمیتە برگزاری این کنفرانس در گفتگو با خبرگزاری فرات هدف از برگزاری این کنفرانس را توجە بە بحرانهای موجود در اقلیم کردستان و بررسی راهکارهای برون رفت از آنان عنوان کرد.

 

شهین محمد در ادامە افزود:"در این بحرانها زنان بیش از هر قشری در جامعە آسیب می‌بینند و هدف اصلی از این بحرانها هم نابودی کامل ارادە زنان است. با نگرشی تحقیر آمیز بە زنان نگریستە می‌شود و پتانسیل آنان انکار می‌شود. این اقدام برای تضعیف هر چە بیشتر روحیە زنان در جامعە صورت می‌گیرد."

 

شهین محمد در سخنان خود بە مبنا قرار دادن اندیشەهای اوجالان در این کنفرانس اشارە نمودە و گفت:"با پارادایم اوجالان این بحرانها را ارزیابی خواهیم نمود. در اندیشەهای اوجالان بە بحرانهای جهانی و منطقەای در رابطە با زنان و نقش چارەیابی آنان اشارە شدە است. این بە نیروی ما برای چارەیابی بحرانهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعە کمک می‌کند تا با گفتگو راههای حل بحرانها را بررسی نماییم. هدف چارەیابی بحرانهاست و این نقطە شروع خوبی خواهد بود. زنان می‌توانند نقش پیشاهنگی را در این رابطە بر دوش گیرند."