بسه خوزات رئیس مشترک ک.ج.ک: هشتم مارس میدان نبرد متحدانه زنان در میادین است

بسه خوزات ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان طی گفتگویی با تلویزیون "نیوز چنل" در رابطه با هشتم مارس صحبت کرد و گفت مسیر انقلاب در خاورمیانه از انقلاب زنان می‌گذرد

بسه هوزات ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان طی گفتگویی با تلویزیون "نیوز چنل" در رابطه با هشتم مارس صحبت کرد و گفت مسیر انقلاب در خاورمیانه از انقلاب زنان می‌گذرد

 

بسه خوزات ضمن تبریک هشتم مارس به زنان، مقاومت و مبارزه آنها را ستود و گفت: "طی روزهای اخیر زنان حضور گستردەای در میادین داشتەاند که تحت تأثیر مبارزات آزادیخواهی آنان تاکنون است. زنان به هر میزانی که بکوشند و سازمان‌یافتگی پیدا کنند در عرصەهای حیات و سیاست قدرتمند خواهند شد. اوجگیری زنان به اشاعه دمکراسی و آزادی در اجتماع می‌انجامد. جنسیت‌گرایی و مردسالاری باید برچیده شود. حضور زنان در نیروهای دفاعی باعث شده که شاخصەهای نیروی نظامی نیز دستخوش تغییرات دمکراتیك شوند. با حضور زنان بوده که نیروهای دفاعی به نیرویی مردمی بدل شده و ارزش‌های انسانی دفاع می‌کنند. زنان نیرویی تعیین‌کننده برای تحول سیاسی و اجتماعی هستند."

 

وی با اعلام اینکه زنان در چهاربخش کردستان از تشکیلات سازمانی نیرومند برخوردارند گفت: "به ویژه انقلاب روژاوا انقلابی زنانه است که موجب تحکیم همزیستی خلق‌ها در برابری و آزادی شده است. با تجربه چهل سال مبارزه زنان در جنبش آپویی، اکنون زنان ایزدی در برابر هجوم نیروهای اشغالگر سلاح در دست گرفته و از خود دفاع می‌کنند. از سویی در نیروهای سوریه دمکراتیك هزاران زن عرب، سریانی و ترکمن و آشوری نیز حاضر شدەاند و یک تحول سازمانی و دفاعی روی داده است. زنان از هر رنگ و نژادی که باشند آرمان‌های مشترک دارند و از مبارزه آزادیخواهی کردها حمایت کردەاند. بویژه انقلابی که در روژاوا روی داده یک تحول نادر و منحصر به فرد است."

 

رئیس مشترک شورای رهبری ک ج ک با یادآوری نقش بی بدیل رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در تحولات مربوط به زنان کردستان گفت: "در نتیجه تلاش رهبر آپو این میزان از تحول روی داده است. زنان با فلسفه و ایدئولوژی رهبر آپو به آگاهی و اراده دست یافتند. زنان کرد اکنون نیروی مستقل سازمانی خویش را دارند و تغییرات در میان مردان ایجاد کردەاند.

 

بسه خوزات با تصریح آنکه انقلاب در خاورمیانه از مسیر انقلاب زنان می‌گذرد گفت: "دمکراسی در خاورمیانه وابسته به میزان آگاهی و سازمان‌یافتگی و اتحاد زنان است. اکنون راه برای این اتفاق هموار است. زنان کرد در این رابطه به مسئولیت خود واقفند. زنان هرچه بیشتر بکوشند و مبارزه کنند با هجوم فاشیستی سخت‌تری مواجه خواهند شد اما نیروی پیروزی را دارند. ‌هشتم مارس میدانی برای این نبرد است."