دیدار هیئت زنان ایزدی با هیئت‌های جنبش تغییر و کنگره ملی کوردستان در سلیمانیه

در چارچوب سلسله دیدارهای سازمان‌ها و نهادهای ایزدی و رایزنی در مورد توافقنامه ضد ایزدی میان پ.د.ک و حکومت مرکزی عراق روز گذشته هیئتی از زنان ایزدی در شهر سلیمانیه با هیئت‌های جنبش تغییر و کنگره ملی کوردستان دیدار کردند.

هیئت زنان شنگال با حضور سهام دخلی مسئول کمیته دیپلماسی، صبیحه صبری نماینده جنبش زنان ایزدی، نعام الیاس عضو شورای مرکزی جنبش زنان ایزدی و با سرپرستی رحام حجو رئیس مشترک شورای اداری و سخنگوی این هیئت به دیدار با جریان‌ها و احزاب سیاسی کورد ادامه می‌دهند.

روز گذشته هیئت زنان شنگال در دو دیدار جداگانه با هیئت‌هایی از جنبش تغییر (گوران) و کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) ملاقات کردند.

هیئت زنان شنگال در دیدار از دفتر مرکزی گوران از سوی دکتر رزان هردی عضو شورای عمومی این حزب مورد استقبال قرار گرفت. سپس دو طرف در مورد وضعیت شنگال و تحولات آتی در این منطقه بحث و گفتوگو کردند.

پس از نشست دو هیئت سخنگوی‌های آنان در نشستی خبری شرکت کردند. رحام حجو سخنگوی هیئت زنان شنگال گفت که هدف از این دیدار گفتگو در مورد وضعیت شنگال و توافق میان پ.د.ک و حکومت عراق بوده است. حجو با اشاره به نقش جنبش گوران به عنوان یکی از احزاب شریک در کابینه حکومت اقلیم از این حزب خواست تا به وظایف میهن‌دوستانه خود عمل کند و برای جلوگیری از تکرار فاجعه‌ در شنگال با زنان ایزدی همصدا شوند در غیر اینصورت دشمنان پس از شنگال به کرکوک و سلیمانیه نیز حمله خواهند کرد.

دکتر رزان هردی نیز به نمایندگی از هیئت جنبش گوران حمایت حزب خود را از خواسته‌های زنان ایزدی اعلام کرده و گفت که این موضوع را با نمایندگان خود در مجلس عراق در میان می‌گذارند و برای به رسمیت شناختن ژنوساید ایزدی‌ها فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهند.

هیئت زنان شنگال سپس با هیئت زنان کنگره ملی کوردستان متشکل از پروین عزیز، کنیر عبدالله، فائزه فواد و زینب مصطفی دیدار کردند. طرفین پس از ملاقات در نشستی خبری از تحکیم هر چه بیشتر روابط میان کمیته زنان ک.ن.ک و زنان شنگال خبر دادند.