فلکناز اوجا برنده جایزه کلارا زتکین: خانه، خیابان و پارلمان میدان مبارزه ما برای حقوق زنان است

فلکناز اوجا سیاستمدار کرد و نماینده پارلمان ترکیه که اخیرا جایزه "کلارا زتکین" از سوی حزب چپ آلمان به او اختصاص یافت طی مصاحبەای با خبرگزاری "شوژن" اعلام کرد هرچند موانع زیادی پیش پای آنها وجود دارند ولی در خانه و خیابان و زندان‌ و پارلمان ...

فلکناز اوجا سیاستمدار کرد و نماینده پارلمان ترکیه که اخیرا جایزه "کلارا زتکین" از سوی حزب چپ آلمان به او اختصاص یافت طی مصاحبەای با خبرگزاری "شوژن" اعلام کرد هرچند موانع زیادی پیش پای آنها وجود دارند ولی در خانه و خیابان و زندان‌ و پارلمان، برای رفع خشونت علیه زنان مبارزه می‌کنند.

 

فلکناز اوجا در ماه مارس ٢٠١٧ در هفتمین دوره جایزه کلارا زتکین که از سوی حزب چپ آلمان اعطا می‌شود، این جایزه را دریافت کرد. این جایزه هر سال در ۸ مارس روز جهانی زن به یادبود کلارا زتکین به زنانی اعطا می‌شود که موفقیت‌های بزرگی را در زمینه سیاست و جامعه در رابطه با حقوق زنان به دست آورده‌اند.

 

فلکناز اوجا می‌گوید جایزەای که دریافت کرده را به زنان مبارز روژاوا و شنگال و همچنین به سکینه جانسز از بنیان‌گذاران پ.ک.ک که سال ٢٠١٣ در پاریس ترور شد تقدیم می‌کند.

 

او دریافت این جایزه را ارزشمند می‌داند و می‌گوید که کلارا زتکین در راه مبارزاتش برای حقوق زنان در زندان مورد شکنجه قرار گرفت. کلارا، روزا لوکزامبورگ و زنان انقلابی کردستان پرچمدار این مبارزه بودەاند.

 

فلکناز اوجا با اشاره به خرید و فروش زنان به عنوان بردەهای جنسی در خاورمیانه، به سرکوب زنان توسط دولت ترکیه نیز اشاره کرده و می‌گوید زنان کرد نه در خانە و خیابان و نه در زندان و پارلمان در برابر فشارها سر خم نخواهند کرد.