فرمانده یگانهای مدافع زنان: با روحیە انقلابی و تاکتیکهای تازه، دشمنان خارجی و خیانتکاران داخلی را در هم می‌کوبیم

زوزان کوبانی: حمله ی اخیر به شنگال برای بارزانی و حزب دموکرات کردستان عراق مایه شرمندگی است، آنها کمترین تاثیر را بر شنگال و اداره آن دارند زیرا به دلیل اقدامات آنها در سال ۲۰۱۴ قتل عام خلق شنگال انجام گرفت

زوزان کوبانی: حمله ی اخیر به شنگال برای بارزانی و حزب دموکرات کردستان عراق مایه شرمندگی است، آنها کمترین تاثیر را بر شنگال و اداره آن دارند زیرا به دلیل اقدامات آنها در سال ۲۰۱۴ قتل عام خلق شنگال انجام گرفت

 

فرمانده قرارگاه یگانهای مدافع زنان زوزان کوبانی در گفتگو با خبرگزاری فرات بە تشریح وقایع اخیر پرداخت.

 

زوزان کوبانی در ابتدا نظرات خود را در مورد حمله ی اخیر به شنگال ابراز داشت و گفت: "حمله اخیر مایه شرم "پارت دمکرات کردستان" است  و آنها آخرین نیروی موثر درشنگال هستند، زیرا به دلیل فرار آنها در سال ۲۰۱۴ شنگال به دست تبهکاران داعش افتاد و در آن قتل عامی عمومی صورت گرفت، هزاران زن کشته و یا ربوده شدند. فرزندان آنها به صورت ویژه پرورش یافتند و بر علیه خلق کرد و سایر خلقهای منطقه به کار گرفته شدند. بوسیله آنها به روژاوا حمله شد. در واقع این اولین بار نیست که بارزانیها به خلق کرد خیانت می‌کنند بلکه بارها در طول تاریخ شاهد خیانت آنها بوده‌ایم.

 

خلق ایزدی یکی از قدیمی‌ترین خلق‌های کردستان است. آنها زبان و فرهنگ خودرا حفظ کرده‌اند. حمله به آنان و قتل‌عامشان،کشتن و فروختن زنان و کودکان آنان در واقع قتل عام خلق کرد است. زمانی که زنان ایزدی در بازارها فروخته شدند و به امیران داعش هدیه داده شدند، ما نیروهای "ی.پ.گ" و "ی.پ.ژ" نتوانستیم سکوت کنیم. آنها[حزب دمکرات کردستان عراق] می‌گویند ما برای اشغال شنگال آمده‌ایم، اما این واقعیت ندارد. زمانی که شنگال به دست داعش افتاد ما برای باز کردن کریدور برای نجات خلق ایزدی دهها شهید دادیم. هدف ما اشغال شنگال نبود بلکه ما وظیفه  انسانی خود را به جای آوردیم."

 

ما سرنوشت خلق خود را به دست خائنین و اشغالگران نخواهیم سپرد

 

زوزان کوبانی در ادامه به خیانتهای مداوم "پارتی" در سالهای ۱۹۹۱،۱۹۹۲ ، ۱۹۹۹ بر علیه حزب کارگران کردستان اشاره کرد و گفت: "قتل عام شنگال در نتیجه توافق "پارتی"،"آ.ک.پ" و داعش انجام گرفت. در آنزمان نیروهای ما با جنگ تن به تن و با دادن دهها شهید از مرز عبور کرد و کریدوری را برای فرار ایزدیها باز نمودند. در کشمکشهای اخیر نیز ما سیاست خاص خود را اتخاذ می‌کنیم. ما نمی‌توانیم سرنوشت خلق خود را به دست خائنین و اشغالگران بسپاریم. زیرا روشن نیست که دولت فاشیست ترکیه در آینده چه اقداماتی انجام دهد."

 

فرمانده "ی.پ.ژ" در ادامه به عملیات خشم فرات اشاره کرد و گفت: "در این عملیات که به منظور آزادسازی رقا انجام گرفته، دو نیرو نقش اساسی را به عهده دارند و آن هم "ی.پ.گ" و "ی.پ.ژ" و گروههای متشکل از اعراب است. در عملیات منبج نیز همانند عملیات خشم خرات حدود ٨۰ تا ٨۵ درصد مبارزین را جوانان عرب تشکیل می‌دادند و این حق آنهاست زیرا داعش خانه‌ها و شهر و سرزمین آنها را اشغال کرده است. داعش به خانواده و زنان آنها بی‌احترامی نموده است. در چنین شرایطی طبیعیست که این جوانان دست به مبارزه زنند. واقعیت آن است که هیچ نیروی خارجی منبج را تصرف نکرده است و خود جوانان اهل منبج در آنجا حضور دارند.

در عملیات خشم فرات نیز جوانان عرب حضور دارند. در واقع حدود ٨۰ تا ٨۵ درصد مبارزین را اعراب تشکیل می‌دهند و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد را جوانان کرد تشکیل داده‌اند. همچنین در این عملیات زنان نیز تحت عنوان "ی.پ.ژ" حضور دارند. در میان نیروهای "ی.پ.ژ" نیز زنان کُرد و زنان عرب حضور دارند. همچنین تعدادی زن چپ ترک نیز در میان این نیروها هستند. همچنین زنان اینترناسیونالیست هم به نیروهای "ی.پ.ژ" پیوسته‌اند و در این عملیات شرکت می‌کنند."

این فرماندە ی.پ.ژ در ادامه گفت؛" در این عملیات تاکنون دهها زن ایزدی آزاد شده‌اند. این زنان در زمان اشغال شنگال ربوده شده بودند که توسط نیروهای ما آزاد شده و به خانواده های خود بازگردانده شدند. همچنین هزاران زن عرب نیز آزادی خود را بازیافتند."

 

زوزان کوبانی در مورد اهمیت آزادسازی رقا گفت: "آزادی رقا برای آینده سوریه بسیار مهم است. آزادسازی رقا به معنای شکست کامل داعش در فدراسیون شمال سوریه است."

 

زوزان در ادامه به اهمیت دفاع از مردم مدنی و حفظ جان آنها پرداخت و گفت:"در شهر باب که شهر کوچکی است هزاران تن از مردم بیگناه کشته شدند. در موصل نیز وضع به همین منوال است. اما در طی عملیات آزادسازی رقا تاکنون به مردم و شهروندان ضرری نرسیده است و اگر کسی متضرر شود فوری شروع به تحقیق می‌کنیم تا در حد امکان خسارت وی جبران شود و این وظیفه انسانی و وجدانی ماست."

 

زوزان کوبانی در پایان سخنان خود افزود:"با تمام توان خود در مقابل اشغالگران بیگانە و خیانت‌پیشگان خواهیم ایستاد و پاسخهای کوبندەای بە آنان می‌دهیم."