هماهنگی اعتصاب غذای سه روزه در برلین در حمایت از زنان اعتصابی + [ویدیو]

نرگس محمدی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین کە به دلیل خونریزی رحم بە بیمارستان منتقل شدە بود، تحت عمل جراحی قرار گرفته است. در این بین گروهی از زنان کردستانی در آلمان اعلام کردەاند در حمایت از آتنا دائمی و زینب جلالیان ...

نرگس محمدی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین کە به دلیل خونریزی رحم بە بیمارستان منتقل شدە بود، تحت عمل جراحی قرار گرفته است. در این بین گروهی از زنان کردستانی در آلمان اعلام کردەاند در حمایت از آتنا دائمی و زینب جلالیان در برلین دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

بە گزارش کانون مدافعان حقوق بشر ایران، نرگس محمدی کە دو روز پیش بە دلیل خونریزی شدید رحم  از زندان اوین بە بیمارستان منتقل شدە بود، روز گذشتە تحت عمل جراحی قرار گرفتە و بنا بە تشخیص پزشک معالج باید تا قطع کامل خونریزی و مشخص شدن نتیجە جراحی تحت مراقبت ویژە باشد.

 

نرگس محمدی فعال حقوق بشر ایران، مهرماه سال گذشته به اتهام راه‌اندازی کمپینی در مخالفت با اعدام و تبلیغ علیه نظام به شانزده سال حبس محکوم شد.

نرگس محمدی که در طول حبس از دیدار و تماس با کودکان خردسال خود نیز محروم بوده پیش از اینکه دستگیر شود در مراسم گرامیداشت ستار بهشتی کارگری که در بازداشت‌گاه تحت شکنجه بازجویان کشته شد گفته بود که آنها چیزی از عشق مادرانه نمی‌فهمند.

 

جان نرگس محمدی در حالی به خطر افتاده که دستکم دو زندانی دیگر هم در اعتصاب غذا و درمان هستند. آتنا دائمی در اوین تهران و زینب جلالیان در خوی.

 

علیرغم وخامت حال این دو زندانی، مسئولان قضایی ایران به خواستەهای آنها رسیدگی نکردەاند.

 

در ادامه حمایت‌ها از زندانیان اعتصابی، کمیته جامعه زنان آزاد شرق کردستان "کژار" و شماری از فعالان مدنی در شهر برلین آلمان طی فراخوانی اعلام کردەاند که از روز جمعه دوم ژوئیه به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

 

سارا مولودی از برگزارکنندگان اعتصاب سه روزە در برلین طی توضیحاتی در اینباره به فریدوم تی‌وی گفتە کە این اعتصاب غذا در حمایت از آتنا دائمی و زینب جلالیان و سایر زندانیان سیاسی در ایران است.

 

او از فعالان حقوق بشر دعوت به همراهی کرد و گفت محل اعتصاب غذای آنها در روز جمعه "دروازه برلین" خواهد بود که گردشگران خارجی از آن عبور و مرور می‌کنند.