کژار: هشتم مارس روز اتحاد و قیام علیه ناعدالتی است

چند روز مانده به روز جهانی زنان، جامعه زنان آزاد شرق کردستان با صدور بیانیەای خواهان حضور متحدانه زنان طی روز هشتم مارس در خیابان‌ها شده است

چند روز مانده به روز جهانی زنان، جامعه زنان آزاد شرق کردستان با صدور بیانیەای خواهان حضور متحدانه زنان طی روز هشتم مارس در خیابان‌ها شده است

 

جامعه زنان آزاد شرق کردستان فرا رسیدن هشتم مارس را به زنان مبارز کُرد در سنگرهای نبرد و همەی زنان انقلابی جهان تبریک گفته و به پیشگامانی چون کلارا زتکین، روزا کولزامبورگ، لیلا قاسم، سکینه جانسز و شیرین علم‌هولی ادای احترام کرده است.

 

این بیانیه با یادآوری واقعه تاریخی مرگ ۱۲۹ کارگر زن معترض آمریکایی در هشتم مارس۱۸۵۷ می‌گوید که نظام سرمایەداری هم‌اکنون نیز با رویکرد خود علیه زنان، جامعه انسانی را هدف حمله قرار می‌دهد. هشتم مارس با جانفشانی زنان پیکارگر و مادران مقدس اکنون به روزی نمادین برای مبارزه بدل شده و زنان در قرن بیست و یکم نیز باید در برابر نظام مردسالاری که بر پایه ایدئولوژی مذهب‌گرا، جنسیت‌گرا و ملی‌گرا و دولت‌گرا استوار است بایستند.

 

کژار در ادامه به هراس حکومت اسلامی ایران از عصیان و سازمانیافتگی زنان پرداخته و تأکید می‌كند برخورد بی‌رحمانه با زنان آزادیخواه، صدور احکام سنگین و ممانعت از فعالیت‌های محدود مدنی و دمکراتیك از روی ترس رژیم است.

 

این بیانیه ایجاد یک جبهه مشترک میان زنان کردستان و ایران برای مقابله رادیکال با نظام زن‌ستیز جمهوری اسلامی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانسته و می‌گوید هیچ مسئلەای عمیق و گستردەتر از مسئله زن نیست.

 

کژار به عنوان سازمانی مبارز و انقلابی، هدف خود را تلاش برای تحقق دمکراسی و آزادی زنان در خاورمیانه توصیف کرده و خطاب به زنان می‌گوید هشتم مارس روز اتحاد و قیام علیه ناعدالتی است.

 

جامعه زنان آزاد شرق کردستان با فراخواندن زنان به میادین در روز هشتم مارس گفته است که خود را متعهد به ادامه راه شیرین علم‌هولی، قدم‌خیر لرستانی، مینا قاضی و هزاران شهید دیگر می‌داند