پشت پردە معاملە بارزانی با داعش/ روایت یکی از قربانیان ایزدی + [عکس و ویدیو]

بارە خیرو یکی از زنان ایزدی است کە در عملیات خشم فرات از چنگال تبهکاران داعش آزاد شد. این زن ایزدی از تجارت مافیایی سازمان داعش با زنان ایزدی سخن گفتە و افزود؛'در آغاز این پارت دمکرات کردستان عراق بود کە زنان ایزدی را بە داعش فروخت'

بارە خیرو یکی از زنان ایزدی است کە در عملیات خشم فرات از چنگال تبهکاران داعش آزاد شد. این زن ایزدی از تجارت مافیایی سازمان داعش با زنان ایزدی سخن گفتە و افزود؛'در آغاز این پارت دمکرات کردستان عراق بود کە زنان ایزدی را بە داعش فروخت'

بارە خیرو زنی ٢٤ سالە از اهالی روستاهی الوردی شنگال است. بارە خیرو در جریان تفاهمهای مابین داعش و پارت دمکرات کردستان عراق در رابطە با شنگال در روز سوم آگوست ٢٠١٤ بە چنگال تبهکاران داعش افتاد. این زن ایزدی در اوایل بهار امسال از سوی مبارزان ق.س.د در عملیات خشم فرات آزاد شد. بارە خیرو هنگام بە اسارت درآمدن دارای پسری دو سالە بود کە همراە با وی بە چنگال همپیمانان بارزانی درآمد.

 

این زن و هزاران زن دیگر حین حملە داعش و فرار نیروهای بارزانی، درصدد پناە گرفتن در کوهستان شنگال برآمدند. اما تبهکاران داعش آنان را بە اسارت گرفتند و با هزاران زن اسیر دیگر همچون غنیمت جنگی با آنان رفتار شد. این زن ایزدی در سخنان خود بە خبرگزاری هاوار گفتە کە تبهکاران داعش بە وی گفتەاند کە "نیروهای بارزانی، شما [خلق ایزدی] را بە ما فروختەاند و لازم است کە با ما بیایید."

 

تبهکاران داعش سپس زنان اسیر ایزدی را بە تلعفر بردە و بدبختی آنان آغاز شد و سپس بە موصل بردە شدند. داعش بخشی از زنان را بە رقا منتقل کرد.

 

بارە خیرو در رابطە با سرنوشت خود پس از انتقال بە رقا می‌گوید: "من را در شهر رقا بە تبهکاری بە نام ابو عصام الجزراوی فروختند. این تبهکار مشاور یکی از فرماندهای تبهکار داعش بود. پس از شش ماە این تبهکار من را بە دیرالزور برد و من را بە تبهکار دیگری بە نام ابوحمود الجزراوی فروخت."

 

این زن ایزدی در پایان سخنان خود گفت کە پس از دو سال و نیم اسارت سرانجام از سوی مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ از چنگال تبهکاران داعش آزاد شدم و زندگی تازەای را آغاز کردم."

 

بلە، این سرنوشت یکی از زنانی است کە از سوی نیروهای مسعود بارزانی رییس خودخواندە اقلیم کردستان بە سازمان تبهکار داعش فروختە شد. جالب آنکە یکی از نمایندگان این حزب بە نام چنار سعد در پارلمان مهروموم شدە اقلیم، سال گذشتە در سخنانی با وقاحت و بیشرمی تأکید کردە بود کە "داعش زنان ایزدی را بە همە جهان شناساند"(؟!)