پیام "ی.پ.ژ" بە مناسبت روز جهانی زن: نجات هر زن برابر با آزادسازی یک کشور است

سه روز مانده به هشتم مارس، فرماندهی یگان‌های مدافع زنان با برگزاری تجمعی در یکی از شهرهای روژاوا، این روز را طی پیامی به زنان جهان تبریک گفت و بر ادامه مبارزه آزادیخواهی تأکید کرد

سه روز مانده به هشتم مارس، فرماندهی یگان‌های مدافع زنان با برگزاری تجمعی در یکی از شهرهای روژاوا، این روز را طی پیامی به زنان جهان تبریک گفت و بر ادامه مبارزه آزادیخواهی تأکید کرد

 

جمعی از نیروهای یگان‌های مدافع زنان بهمراه جیهان شیخ‌احمد سخنگوی رسمی اتاق عملیات خشم فرات و کلارا رقا از فرماندهان ی.پ.ژ در آستانه هشتم مارس روز جهانی زنان در شهر سرکانی تجمع کردند. 

 

فرماندهان ی.پ.ژ طی قرائت بیانیەای در این جمع، فرا رسیدن هشتم مارس را به زنان جهان بویژه به زنان مبارز و مادران شهیدان تبریک گفتند.

 

در این بیانیه تأکید شد که ی.پ.ژ با هر نوع جریان فکری که بخواهد بر زنان اعمال حاکمیت کند و زنان را ملک خویش یا غنیمت جنگی بشمارد مبارزه می‌کند و نگاه ابزاری به زنان در سیستم را ناشی از مردسالاری و بکلی مردود می‌داند.

 

جیهان شیخ‌احمد با اعلام اینکه ی.پ.ژ طی سال‌های انقلاب روژاوا با این طرز تفکر مبارزه کرده و تحولات تاریخی رقم زده است گفت: "ی.پ.ژ از لحاظ سیاسی به نیرویی ارادەمند بدل شده و از لحاظ ایدئولوژیک با بیاناتی صریح پایبندی خود به همزیستی آزادانه و تکوین ملت دمکراتیك را ثابت کرده است. ی.پ.ژ از نظر نظامی نیز دارای تاکتیک مختص به خویش بوده  و نیرویی برای انتقام از هرنوع حکمرانی بوده است."

 

او افزود: "در منطق ی.پ.ژ، نجات هر زن با آزادی یک کشور برابر است. ی.پ.ژ همانطور که تاکنون هزاران زن عرب، کرد، سریانی و ایزدی اسیر داعش را نجات داده، در سالگرد هشتم مارس نیز وعدەی آزادسازی زنان و کودکان رقا را می‌دهد و آنرا تقدیم به زنان شهید می‌کند."

 

سخنگوی اتاق عملیات خشم فرات، نیرومندترین زنان را، زنان سازمان‌یافته از لحاظ فکری و دفاعی توصیف کرد و گفت: "تجاربی که ی.پ.ژ در هفت سال گذشته کسب کرده متعلق به عموم زنان است. زنان جهان را به مبارزه مشترک برای آزادی فرامی‌خوانیم."