یژاستار: شهادت رفقا نالین و هیلین پیمان انتقام ماست

فرماندهی مرکزی نیروهای یژاستار در رابطە با شهادت دو تن از اعضای شورای نظامی یژاستار بە نامهای نالین موش و هلین درسیم در بمبارانهای جنگندەهای رژیم ترکیە در ماە آوریل بیانیەای را منتشر کردە است

فرماندهی مرکزی نیروهای یژاستار در رابطە با شهادت دو تن از اعضای شورای نظامی یژاستار بە نامهای نالین موش و هلین درسیم در بمبارانهای جنگندەهای رژیم ترکیە در ماە آوریل بیانیەای را منتشر کردە است

یژاستار در بیانیەی خود خاطرنشان کردە کە در بمبارانهای روزهای ٢٦ الی ٢٨ آوریل مناطق حفاظتی مدیا از سوی جنگندەهای رژیم ترکیە دو تن از فرمانده‌‌های شورای نظامی جانباختەاند.

 

در بیانیە یژاستار آمدە است:

 

"ارادە ارتش ترکیە در نبرد با گریلا درهم شکستە و با توسل بە حملات هوایی درصدد احیای مجدد نیروی از دست رفتە خود است. در این راستا حملات مکرری را علیە مناطق حفاظتی مدیا صورت می‌دهد. در نتیجە حملات وسیع ارتش ترکیە در روزهای ٢٦-٢٧ و ٢٨ آوریل در عرصە حفاظتی مدیا رفقا نالین موش و هیلین درسیم از اعضای شورای فرماندهی یژاستار بە شهادت رسیدند. ما از رفقا هیلین و نالین با احترام ویژە تجلیل می‌کنیم و مراتب تسلیت خود را بە خانوادەهای آنان اعلام می‌داریم. خاطرنشان می‌کنیم کە بر مبنای انتقام خون آنان، بە آرمانهای آنان وفادار خواهیم بود. رفقا هیلین و نالین سالهای متمادی در جنبش آزادیخواهی جای گرفتند، وظیفە فرماندهی را بر عهدە گرفتە و  نقش پیشاهنگی را بە انجام رساندند. این رفقا سطح ارتشی بودن مبارزە زنان را بە وضوح بە همگان نشان دادند."

 

یژاستار در بخش دیگری از بیانیەی خود بە مبارزە ٢٥ سالە نالین موش در صفوف گریلایی اشارە نمودە و ایشان را از پیشاهنگان فعالیت در عرصە ارزروم معرفی کردە است.

 

یژاستار در رابطە با هیلین درسیم یکی دیگر از اعضای شورای فرماندهی نیروهای یژاستار، ایشان را نمونە حقیقت طبیعت مقاومت‌گر درسیم می‌داند و اینگونە جایگاهی ویژە را در قلب تمام رفقا باز کردە بود. رفیق هیلین در ١٩٩٧ بە صفوف گریلا ملحق شدە و در مبارزە نقش پیشاهنگی را بە دوش گرفتە است.

 

فرماندهی قرارگاە مرکزی یژاستار در پایان بیانیە خود می‌افزاید:"با یاد رفقا نالین و هیلین یکبار دیگر پیمان خود را با تمام شهدا در انتقام خود آنان تکرار می‌کنیم. تا رسیدن بە پیروزی بە مبارزە بدون وقفە ادامە دهیم و مبارزە را با موفقیت بە نتیجە برسانیم. در این راستا یاد این رفقا راە ما را روشن خواهد کرد."