"زندگی آزاد را مبنای حیات خود قرار دادە و آنرا ادامە می‌دهیم"+ [ویدیو]

مبارز یگانهای مدافع زنان"ی.پ.ژ": پاکسازی حلب از تبهکاران داعش به معنای پایان مبارزه‌ی ما نیست، همه باید در مبارزه استوار باشند

مبارز یگانهای مدافع زنان"ی.پ.ژ": پاکسازی حلب از تبهکاران داعش به معنای پایان مبارزه‌ی ما نیست، همه باید در مبارزه استوار باشند

یکی از مبارزان "ی.پ.ژ" در حلب با کُد سازمانی زیلان، در مورد مقاومت ۶ ساله در محله‌ی شیخ مقصود این شهر با خبرگزاری فرات گفتگو کرد

 

زیلان در مورد اهمیت محله شیخ مقصود برای آنها گفت: محله شیخ مقصود در حلب برای خلق‌های ساکن در این شهر بسیار حائز اهمیت است، در این محله نه تنها اعراب بلکه کردها، ترکمن‌ها، سُریانی‌ها و ارمن‌ها هم زندگی می‌کنند.

 

"در محلات شیخ مقصود و اشرفیه شیوە نوینی برای زندگی ایجاد شدە است"

 

خلق‌ها با افکار گوناگون در سالهای طولانی تلاش کردند تا با بهره‌گیری از زبان و هویت خود، موجودیت خود را حفظ کنند و از آن دفاع کنند. اما صاحبان قدرت و دولت -ملتها سعی در تضعیف و نابودی خلق‌ها و فرهنگ‌های آنان نمودند. با پیروزی انقلاب روژاوا خلق کرد پس از صدها سال وارد یک دوره تاریخی شد و دستاوردهای تاریخی را آفرید.

 

در محلات شیخ مقصود و اشرفیه [محلە‌های کردنشین شهر حلب] توانستیم دستاوردهای باارزشی را کسب نماییم. در این مناطق سازماندهی سیاسی و نظامی کردها، اعراب، سریانی، ارمنی و ترکمن با موفقیت انجام شد و یک مدل نو برای زندگی ایجاد شد.

 

مبارز "ی.پ.ژ" زیلان اظهار نمود: در سال ۲۰۱۱ در سوریه جنگ سنگینی رخ داد و ما شاهد مبارزه و ایستادگی انقلابی بودیم.

 

" ما در آغاز فقط چند قبضە اسلحه کلاشینکوف و تعدادی نارنجک در اختیار داشتیم"

 

زیلان گفت: نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای، بخصوص دولت ترکیه، همکاریهای همه جانبه تسلیحات نظامی و همکاریهای لوجستیک را به تبهکاران داعش رساندند، برای جنگهای آنها میلیونها دلار پول اختصاص دادند. ما در ابتدا دارای نیروهای اندک و اسلحه محدود شامل ۳-٤ قبضە اسلحه کلاشینکوف و چند عدد نارنجک بودیم. ما سازماندهی بسیار قوی داشتیم و همین عامل برتری ما بود.

 

ما خلق خود از کودک ۷ ساله تا کهنسالال ۷۰ ساله را سازماندهی نمودیم. خود را به خلقهای دیگر [اعراب، ترکمن، سریانی و ...] شناساندیم و آنها نیز از خود سخن گفتند. آنها آنچه را که می‌خواستند با ما در میان گذاشتند. مشخص شد که زندگی بر اساس عدالت، دمکراسی، آزادی و برادری خواسته  آنها نیز هست.

 

"هجوم گروههای تبهکار با سلاح شیمیایی"

 

این مبارز "ی.پ.ژ" به این مسئله اشاره کرد که تمامی مناطق تحت کنترل "ی.پ.گ/ ی.پ.ژ" در حلب، توسط گروهکهای تروریستی النصره، احرار الشام و گردان سلطان مراد (وابسته به دولت ترکیه) هدف حمله شیمیایی قرار گرفتند. به عنوان نمونه در سالهای ۲۰۱۲-۲۰۱۳ در حلب حملاتی با گاز سارین صورت گرفت که در نتیجه  آن تعداد زیادی زن و کودک و پیر و جوان کشته شدند.

 

وی در ادامه گفت: ما برای دفاع از ارزشهایمان هزینه  سنگینی پرداخت نمودیم. بخصوص در سالهای اخیر ما مقاومت بی‌نظیری از خود نشان داده و دستاوردهای باارزشی نیز کسب نمودیم، در واقع باید گفت خلق ما در این ۶ سال هزینه گزافی را برای محافظت از ارزشهای خود پذیرفت.

 

"مقاومت و اراده خلق ما در محلات شیخ مقصود و اشرفیه ناشی از فلسفه رهبر آپو است"

 

این مبارز "ی.پ.ژ" یادآوری نمود که رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان، برای سالیان متمادی در حلب و سوریه و روژاوا سکونت داشته است و گفت:"مقاومت، اراده و زندگی مشترک خلق‌ها در کنار یکدیگر در محلات شیخ مقصود و اشرفیه، ثمرە فلسفه رهبر آپو است."

 

"کسانی کە ما را تهدید بە نابودی می‌کردند،خود در حلب نابود شدند"

 

زیلان در ادامه گفت:"حملات بر علیه خلق ما توسط نیروهای منطقه‌ای بویژە گروههای مزدور وابستە بە رژیم ترکیە، عربستان سعودی و قطر سازماندهی شده بود. دولت ترکیه به نیروهای مهاجم به محلات شیخ  مقصود، اشرفیه و بستان پاشا کمک بسیاری نمود. ما آنان را شکست دادیم. در حقیقت امر آنانی که خواستار نابودی ما بودند خود نابود شدند."

 

"در روژاوا تاریخی نو نوشته شده است"

 

در روژاوا تاریخ از نو نوشته شده است، زنان با پیشگامی "ی.پ.ژ"، برای آزادی پایتخت خودخواندە داعش[رقا] به سرعت پیشروی می‌کنند. اساس این مقاومت زنان و مبارزه‌ی آنها، بر فکر و فلسفه رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان استوار است.

در روژاوا صدها زن مبارز شهید و هزاران تن نیز زخمی شدند. در حقیقت یکی از عوامل پیروزی انقلاب روژاوا همین زنان هستند. پیروزی در حلب نیز به دلیل هزینه هایی است که این مبارزان پرداخته اند.

 

"راه ما بر اساس فلسفه ی رهبر آپو ،ادامه دارد"

 

مبارز "ی.پ.ژ" زیلان در پایان سخنانش گفت: "مبارزه برای آزادی با پیشگامی یگانهای مدافع زنان به وقوع پیوسته است و زنان عرب نیز با شناخت فکر و فلسفه رهبر آپو به نیروهای "ی.پ.ژ" می‌پیوندند. باید بدانیم که با پاکسازی حلب از گروههای تبهکار ، مبارزه ی ما پایان نیافته است و هیچ کس نباید در ادامه ی راه سستی بە دل راە دهد، در واقع مبارزه ما همچنان ادامه دارد و ما راه خود را بر پایه فلسفه رهبر آپو تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد."