زنان ایتالیا: سکینە جانسز الگوی زندگی زنان آزادیخواە جهان است

شب گذشتە در یکی از شهرکهای شهر تورینوی ایتالیا با حضور زیادی از زنان و مردان بخشههایی از کتاب سکینە جانسز به زبان ایتالیایی رونمایی شد و بخش هایی از آن هم خوانده شد کە زنان با علاقه فراوان به ان گوش دادند

شب گذشتە در یکی از شهرکهای شهر تورینوی ایتالیا با حضور زیادی از زنان و مردان بخشههایی از کتاب سکینە جانسز به زبان ایتالیایی  رونمایی شد و بخش هایی از آن هم خوانده شد کە زنان با علاقه فراوان به ان گوش دادند

زنان ایتالیا در نشستی کە از سوی دوستان خلق کرد برگزار شد، بخشی از کتاب "تمام زندگی من مبارزە بود" را کە سکینە جانسز بە رشتە تحریر درآوردە است، بە زبان ایتالیایی خواندند. 

 

زنان پس از مطالعە بخشی کوچکی از کتاب اعلام کردند کە سکینە جانسز برای زنان و مخصوصا زنان ایتالیایی به الگویی زندگی مبدل شده است. 
در ادامە این نشست سینویزیونی از زندگی شهید سکینە بە نمایش درآمد و حس عجیبی را در بینندگان القا کرد. زنان در گفتەهای خود خاطرنشان کردند کە سکینە جانسز تأثیری بیش از حد بر مبارزە زنان آزادیخواە جهان خواهد گذاشت.  

 

خاطرنشان می‌شود کە سکینە جاسز یکی از اعضای مؤسس حزب کارگران کردستان "پ.ک.ک" در ۹ ژانویە ۲۰۱۳ (۲۰ دیماە ۱۳۹۱) بە دو زن دیگر مبارزە کُرد با نامهای "فیدان دوغان" و "لیلا شایلمز" در شهر پاریس از سوی عناصر وابستە بە سازمان جاسوسی و امنیتی میت (ترکیە) ترور شدند و دولت فرانسە هنوز هم پاسخ شایستەای بە این جنایت ندادە است.