آیدار: تهدیدهای دولت ترکیه جدیست؛ همگان باید در مقابل آن واکنش جدی نشان دهند

​​​​​​​آیدار اعلام کرد، ما تلاشها و سخنان دشمن را جدی می‌گیریم. آمریکا هنوز هم در تلاش است تا تعادل با ترکیه ایجاد کند و همین امر به ترکیه جسارت می‌بخشد

زبیر آیدار عضو شورای رهبری کنگره‌ی ملی کردستان-ک.ن.ک به خبرگزاری فرات گفت: نیروها و سازمانهای کردها در میهن و در خارج از آن روز ۱۵ دسامبر ۲۰۱٨ در بروکسل گرد هم خواهند آمد.

 

در این گردهمایی هم بر ضد تصمیم آمریکا در مورد سه پیشاهنگ پ.ک.ک موضعی ملی اتخاذ خواهد شد و هم در مورد تهدیدهای اردوغان بحث و بررسی خواهد شد.

 

آیدار همچنین گفت: تصمیم دونالد ترامپ بر ضد رهبران مبارز کرد، تصمیمی بر ضد انقلاب خلق کرد و دستاوردهایش است. به همین دلیل لازم است موضعی ملی در مقابل این تصمیم ایالات متحده اتخاذ شود.

 

زبیر آیدار همچنین گفت: خلق کرد در همه جا بر ضد این تصمیم آمریکا به پا خواسته است اما ما می‌دانیم این کافی نیست. به همین دلیل لازم دانستیم برای مقابله با این اقدام و درست کردن یک موضع ملی مناسب، گردهمایی ترتیب دهیم. به همین دلیل از احزاب و سازمانها و ادارات درخواست کردیم تا در گردهماییمان شرکت کنند.

 

آیدار در ادامه گفت که آنها برای احزاب و سازمانها و طرفهای کردی دعوتنامه ارسال کرده‌اند و اکثر آنها پاسخ مثبت به این دعوت داده‌اند.

 

آیدار در ادامه‌ی سخنانش گفت: در این گردهمایی نه تنها تصمیم آمریکا بلکه تهدیدهای اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد حمله به شمال و شرق سوریه نیز بررسی خواهند شد.

 

آیدار اعلام کرد، ما تلاشها و سخنان اینچنینی دشمن را جدی می‌گیریم. آمریکا هنوز در تلاش است تا با ترکیه تعادل ایجاد کند و همین امر به ترکیه جسارت می‌بخشد.

 

آیدار به این مسئله اشاره کرد که در چنین زمان حساسی اردوغان روژاوا را تهدید می‌کند و این در حالیست که سربازان آمریکایی در منطقه حضور دارند و اعلام کردند که در مرزها مراکز دیده‌بانی احداث می‌کنند. ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد بر ضد داعش عملیات بزرگی انجام شده و تا یک ماه دیگر داعش نابود خواهد شد. نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ق.س.د در دیرالزور بر ضد آخرین منطقه‌ی در کنترل داعش عملیات گسترده‌ای انجام می‌دهند.

 

زبیر آیدار یادآور شد که دلیل تهدیدهای اردوغان، دشمنی با کردهاست. دلیل دیگر آن نجات داعش می‌باشد، زیرا داعش در حال نابودیست.

 

آیدار همچنین گفت: اردوغان برای آنکه داعش را از مرگ و نابودی نجات دهد، می‌خواهد به روژاوا حمله کند. آمریکا تا به حال سکوت کرده است. ما منتظریم ببینیم آمریکا چه واکنشی نشان خواهد داد. ما در گردهمایی خود در این مورد بحث و بررسی خواهیم کرد.

 

زبیر آیدار عضو شورای رهبری ک.ن.ک همچنین گفت: یک ماه پیش داعش پایان می‌پذیرفت، تنها یک منطقه‌ی کوچک در دست آنها بود، اما ترکیه شروع به حمله به روژاوا کرد و سبب شد تا داعش زنده بماند.

 

آیدار پر پایان سخنانش گفت: ما تهدیدهای دولت ترکیه را جدی قلمداد می‌کنیم و باید همگان به این تهدیدها واکنش جدی نشان دهند.