از اسارت تا مبارزه؛ سرگذشت یک زن ایزدی

زن جوان ایزدی برای گرفتن انتقام از داعش به رقا بازگشت

زن جوان ایزدی برای گرفتن انتقام از داعش به رقا بازگشت

 

یک زن جوان ایزدی که در حمله آگوست ۲۰۱۴ داعش به شنگال توسط افراد این گروه بشری ربوده شده بود اکنون در صفوف یگان‌های زنان شنگال به رقا رفته است تا انتقامش را از داعش بگیرد. سرگذشت او در دوران اسارت شبیه هزاران زن ایزدی دیگر بوده که ابعاد فاجعه‌بار آن حکایت شرم‌آوری برای بشریت است.

این زن از مبارزان یگان‌های زنان شنگال است که می‌گوید به نبرد با داعش در رقا رفته و می‌خواهد با گرفتن انتقام از این گروه ضدبشری، شوق آزادی را در چشمان هزاران زن ایزدی اسیر دیگر ببیند و آنها را به آغوش بکشد.

 

او  یکی از هزاران زن ایزدی بود که در زمان حمله داعش به شنگال در آگوست ۲۰۱۴ ربوده شد. او می‌گوید پس از انتقال به رقا، به عقد اجباری دو عضو داعش درآمده و در این مدت در معرض تحقیر و شکنجەهای سنگین دو بار اقدام به خودکشی کرده است.

 

او پس از یک فرار ناموفق، در بازار رقا صدای مرد سالمندی را شنیده است که فرزندش را به کردی صدا می‌زد. این بارقه امیدی برای او بود تا فرار کند و طلب کمک کند هرچند که از نتیجه این اقدام مطمئن نبود.

 

او می‌گوید وقتی از خانه فرار کرد خود را به مغازه آن مرد رساند و به او گفت که یک زن ایزدی اهل شنگال است. مرد سالمند با چشمانی گریان او را نزد همسرش در خانه برد و قول داد حتی اگر این اقدام به قیمت جانشان تمام شود این زن را نجات دهند.

 

با وجود همە سختی‌ها این خانواده موفق شدند زن ایزدی اسیر را به مناطق تحت کنترل ی.پ.گ در شمال سوریه برسانند. او با کمک ی.پ.گ به زادگاهش شنگال بازگشت و دید که بازماندگان شهر با کمک پ.ک.ک خود را سازمان داده و نیروهای دفاعی خود را برای انتقام از داعش تشکیل دادەاند.

 

او تصمیم گرفت به یگان‌های زنان شنگال بپیوندد تا زنان هم‌درد خود که چشم براه یک ناجی هستند را نجات دهد و دردهایشان را التیام بخشد. این زن ایزدی اکنون در قامت یک مبارز با عبور از مرزها با همرزمان خود به رقا بازگشته است و در کوچەهای آشنای این شهر پرچم داعش را به زیر می‌کشد.