از سرنوشت سه هزار زن ایزدی ربوده شده خبری در دست نیست

یک نماینده "پلاتفرم مبارزه برای زنان ربوده شده" اعلام کرد تاکنون از سرنوشت ٣ هزار زن ایزدی که در شنگال توسط افراد داعش ربوده شدند در دست نیست. گروه ضد بشری داعش همچنین تصاویری چهارده زن را منتشر کرده که در حمله اخیر به منطقەی سویدای سوریه ربوده اند

یک نماینده "پلاتفرم مبارزه برای زنان ربوده شده" اعلام کرد تاکنون از سرنوشت ٣ هزار زن ایزدی که در شنگال توسط افراد داعش ربوده شدند در دست نیست. گروه ضد بشری داعش همچنین تصاویری چهارده زن را منتشر کرده که در حمله اخیر به منطقەی سویدای سوریه ربوده اند.

 

در آستانه سوم آگوست چهارمین سالروز قتل عام ایزدیان در شنگال توسط داعش ، گل‌جیهان شمشک از اعضای پلاتفرم مبارزه برای زنان ربوده شده اعلام کرد پس از تحقیق و بررسی ها و بازدید از شنگال و شمال سوریه مشخص شد که از سرنوشت  ٣ هزار زن ایزدی ربوده شده توسط افراد داعش تاکنون خبری در دست نیست.

 

او با یادآوری آنکه سال ٢٠١۴ و در جریان حمله عناصر داعش به کردهای ایزدی در شنگال هزاران نفر کشتە و یا مفقود شدند گفت زنان ایزدی کە توسط داعش ربودە شدند اکنون نیز در بازارها توسط این گروه ضد بشری فروخته می‌شوند.

 

گل‌جیهان شمشک همچنین به وضعیت بد زنان و کودکانی که در کمپ های ترکیه اسکان داده شده اند پرداخت و گفت حمله به ایزدی ها هم اکنون نیز ادامه دارد. او ضمن محکوم کردن هرگونه حمله ای علیه ایزدی ها گفت در کنار مردم ایزدی می مانند.

 

بی‌خبری از سرنوشت زنان و کودکان ایزدی ربوده شده در حالیست که هنوز حکومت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان بخاطر ترک شنگال و رها کردن عامدانه آن در چنگ داعش مورد بازخواست قرار نگرفته‌اند.

 

گریلاهای حزب کارگران کردستان از کوهستان قندیل و یگان‌های مدافع خلق از روژاوا بودند که خود را برای نجات ایزدی‌ها به کوهستان شنگال رسانند. هیچ نیروی دیگری از ایزدی‌ها در زمان حمله داعش دفاع نکرد.

 

داعش هرچند در اکثر مناطق شکست خورده و منزوی شده است اما همچنان به جنایت علیه زنان ادامه می دهد.

 

این گروه ضد بشری از جمله تصاویری در شبکەهای اجتماعی وابسته به خود منتشر کرده که چهارده زن اسیر را نشان می‌دهد.

 

این زنان در حمله روز چهارشنبه تبه کاران داعش به یک روستای منطقه سویداء سوریه از خانەهای مسکونی ربوده شده‌اند.

 

در جریان این حملات بیش از ٢٠٠ نفر جان خود را از دست دادند و دهها نفر زخمی شدند. از سرنوشت زنان گروگان داعش که گفته می‌شود تعداد واقعی آنها ٢٠ نفر بوده خبری در دست نیست. برخی از ربوده شدگان کودک هستند.