از کتاب "رنگ بنفش در سیاست کردها" رونمایی شد

​​​​​​​کشاناک در پیامی که به این محفل فرستاده بود می‌گوید هرچند زندانی اما به اندازه پرونده‌ها آزاد است. او زنان را به ادامه مبارزه دعوت کرده و آنرا تنها راه رهایی خوانده است

روز شنبه طی مراسمی در استانبول از کتاب گلتان کشاناک زن سیاستمدار کُردی که توسط دولت ترکیه زندانی شده است رونمایی شد

گلتان کشاناک، یکی از دو شهردار کلان‌شهر آمُد در شمال کردستان که در ترکیه زندانی شده است در زندان کتابی با نام "رنگ بنفش سیاست کردها" نوشته است.

 

روز شنبه طی مراسمی در کتابخانه بشیکتاش استانبول از این کتاب توسط زنان عضو حزب دمکراتیك خلق‌ها رونمایی شد.

پروین بولدان، ریاست مشترک حزب دمکراتیك خلق‌ها با سخنرانی در این مراسم گفت گلتان کشاناک این کتاب را در شرایط سخت زندان نوشته و نه فقط ماجرای زندگی خود، بلکه حقیقت مبارزه زنان سیاستمدار کرد را بیان کرده که مانند او به گروگان گرفته شده اند.

 

او گفت کشاناک در این کتاب به سختی‌های مبارزه و مقاومت زنان در برابر مشکلات پرداخته است.

 

در مراسم رونمایی از کتاب، اوین کشاناک، دختر گلتان کشاناک پیامی که مادرش از زندان فرستاده بود را قرائت کرد.

 

کشاناک در این نامه به همه زنان درود فرستاده و می افزاید هدفش از نگارش کتاب "رنگ بنفش در سیاست کردها" این بوده که از زنان مبارز و آینده ای که اراده و دیدگاه زن در آن دخیل است دفاع کند.

شهردار زندانی شهر آمد که سال‌ها نماینده پارلمان ترکیه بود و به شجاعت و توانایی شهرت داشت در این نامه تأکید کرده که دولتمردان ترکیه با گروگان‌گیری و حبس آنها در زندان نمی توانند جلوی این نبرد را بگیرند.

 

گلتان کشاناک در بخشی از نامه خود نوشته است: سیاست را به خودکامه های مردسالار واگذار نکنید و اجازه ندهید هیرارشی ستمگر و جنگ طلب حاکم شود. زنان برای سیاست ورزی باید شجاعت بخرج دهند در غیر اینصورت آینده ای دمکراتیك و چارەیابی صلح جویانه مسائل ممکن نخواهد بود. شما را به تقویت سازمان‌یافتگی و حمایت از جنبش زنان می کنم و آرزوی پیروزی دارم. ما هرچند زندانی اما به اندازه پرنده ها آزاد هستیم، نگران نباشید."