تکمیلی | اشغالگران در هفتانین منکوب شدند؛ کشته شدن ٣١ نظامی ترکیه

نیروهای گریلا در چارچوب کارزار انقلابی «جنگ هفتانین» ضربات مهلکی را بر ارتش اشغالگر ترک در هفتانین وارد کردند. کشته شدن ٣١ نظامی ارتش ترکیه قطعی شده است.

مرکز خبررسانی و رسانه نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از حملات کوبنده نیروهای ه.پ.گ و یژاستار در هفتانین بر ارتش اشغالگر ترک خبر داده است.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"عملیات نریوهای ما علیه تحرکات اشغالگرانه در منطقه هفتانین از توابع مناطع حفاظتی مدیا ادامه دارد. جزئیات این عملیات‌ها که در چارچوب جنگ هفتانین به انجام رسیده‌اند به شرح زیر است:

عملیات گریلایی در سه نقطه بکتوریا

ساعت ۴:٠٠ روز ١١ ژوئیه (٢١ تیر) ارتش اشغالگر ترک درصدد پیشروی به سوی تپه شهید بیرهات و تپه کارتال منطوه بکتوریا بود. نیروهای ما اشغالگران را تحت نظر قرار دادند و سلسله عملیات‌هایی را علیه انان ترتیب دادند. در سه عملیات جداگانه کشته شدن ٧ نظامی دشمن محرز شده است. چندین اشغالگر دیگر نیز زخمی شدند.

کشته شدن ١۶ اشغالگر

نیروهای ما بامداد همان روز در منطقه تپه کارتال و شهید بیرهات عملیات‌های انفجاری را علیه اشغالگران ترتیب دادند. در این عملیات‌ها سه بار اشغالگران هدف قرار گرفتند و ١۵ اشغالگر کشته و ۵ اشغالگر زخمی شدند.

در جریان جنگ و بمباران این منطقه دو رفیقمان به نام‌های «اوین» و «باهوز» به شهادت رسیدند.

تحمیل ضربات مهلک بر اشغالگران در خانتورا

ساعت ۶:٠٠ روز ١٢ ژوئیه اشغالگران در صدد پیشروی از منطقه خانتور به سوی دولا بزنا و تپه دانین بودند. نیروهای ما از سه محور اشغالگرانه را تحت نظر قرار داده و علیه آنان عملیات‌هایی را ترتیب دادند. در این عملیات سه ارتشی دشمن کشته شدند. نیروهای ما در حین عقب‌نشینی دشمن یکبار دیگر به آنان حمله کردند. در این عملیات ضربات مهلکی بر دشمن وارد شده و ۵ اشغالگر کشته شدند."

تحرکات دشمن در پایزاوا و وقوع جنگ

ه.پ.ه در رابطه با جنگ در پایزاوا اعلام کرد:"ارتش اشغالگر ترک روز ٢ ژوئیه در اطراف روستای آخولا واقع در منطقه پایزاوا در استان وان تحرکات گسترده‌ای را آغاز کرده بود. میان نیروهای ما و اشغالگران که در حال استقرار با کمک هلی‌کوپترهای جنگی بودند درگیری روی داد. در این جنگ رفقایمان به نام‌های «ولات»، «کندال» و «آزاد» قهرمانانه جنگیدند و به شهادت رسیدند."