اعلام نارضایتی اعضای کژار و پژاك به انزوای تحمیلی بر اوجالان

دو عضو جامعه زنان آزاد شرق کردستان و یک عضو مجلس پژاك طی گفتگویی با آرین‌تی‌وی به ماهها بی‌خبری از سرنوشت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در زندان امرالی ترکیه واکنش نشان دادند و خواهان افزایش فشارهای مردمی برای آزادی وی شدند

دو عضو جامعه زنان آزاد شرق کردستان و یک عضو مجلس پژاك طی گفتگویی با آرین‌تی‌وی به ماهها بی‌خبری از سرنوشت رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در زندان امرالی ترکیه واکنش نشان دادند و خواهان افزایش فشارهای مردمی برای آزادی وی شدند

 

جوانا سنه از اعضای کژار با اعتراض به قطع کلیه تماس‌ها با اوجالان در زندان امرالی توسط حکومت ترکیه گفت هرچند رهبر آپو از لحاظ جسمی دربند بسر می‌برد اما از نظر فکری انسانی آزاد است.

 

او با تأکید بر ادامه مبارزه برای آزادی جسمی اوجالان، سکوت جهانی در این قبال را غیر قابل قبول دانست و گفت خلق کرد باید صدای اعتراض خود را به دنیا برساند. جوانا سنه همچنین گفت از آنجا که اوجالان بطور فرامرزی و برای کل بشریت مبارزه کرده است یک رهبر بین‌المللی به شمار می‌رود.

 

در همین رابطه، دیروک کوتول از دیگر اعضای کژار با یادآوری اینکه دولت ترکیه از سال ٢٠١١ به این سو دیدارهای قانونی اعضای خانواده و وکلای مدافع اوجالان در جزیره امرالی را با مانع مواجه کردە است گفت اجتماع ما نباید هیچ وقت حبس و منزوی‌سازی رهبرش را بپذیرد.

 

او هدف ترکیه از این اقدام را به حاشیه راندن خلق و ستمدیدگان دانست و گفت اوجالان اراده یک اجتماع را نمایندگی می‌کند و دشمن می‌خواهد با قطع این رابطه، مردم را به این وضعیت عادت دهد.

 

دیروک کوتول اضافه کرد رهبر آپو سال‌ها برای ایجاد یکپارچگی و اتحاد ملی میان کردها کوشیده است و برگزاری کنفرانس ملی می‌تواند پاسخی به تلاش‌های وی باشد.

 

اوزگور سوما عضو مجلس پژاك نیز طی گفتگویی با اعلام اینکه مبارزات سالیان دراز در کردستان برای بازگرداندن منزلت انسانی و دستیابی به آزادی و عدالت بوده است گفت رهبر آپو همەی زندگی خود را صرف این راه کرده است.

 

او با اشاره به اینکه رهبر آپو زندگی و نوع نگاه به آن در دنیای سرمایەداری را بازتعریف کرده است گفت اوجالان رهبری آینده نگر است که راه مبارزەی با عزت در راه انسانیت را به ما نشان داده است.

 

عضو مجلس پژاك با یادآوری اینکه اوجالان هجده سال پیش در جریان یک توطئه بین دولتی ربوده شد و تاکنون در حبس ترکیه بسر می‌برد گفت قدرت‌های جهانی با این اقدام یک هدف را دنبال کردند و آنهم تداوم مدرنیتەی سرمایەداری و جنگ‌افروزی و عدم بازگرداندن حقوق انسان‌ها بود.

 

اوزگور سوما پیام اوجالان به بشریت را همگرایی برای نجات از وضعیت کنونی عنوان کرد و ضمن دعوت به اعتراضات عمومی برای آزادی وی گفت مردم شرق کردستان در قیام سال ١٣٧٧ پس از ربودن رهبر آپو موضع خود را نشان دادند و اکنون نیز زمان تکرار اعتراضات است.