اعتراف سپاه استعمارگر پاسداران به سرکوب مردم سوریه در آغاز اعتراضات سال ۲۰۱۱

روز‌ یکشنبه ۶ بهمن دو رسانه‌ی سپاه پاسداران به نقش سپاه قدس با فرماندهی قاسم سلیمانی در سرکوب اعتراضات مردم سوریه در آغاز اعتراضات آنها علیه بشار اسد در سال ۲۰۱۱ اعتراف کرد.

در گزارشی که در خبرگزاری امنیتی فارس و همچنین سایت اداره‌ی سیاسی سپاه تروریست پاسداران منتشر شده است به وضوح آمده است که در سال ۲۰۱۱ با آغاز اعتراضات مردم سوریه علیه بشار اسد و قبل از آنکه برخوردهای نظامی آغاز شود، نیروی سپاه قدس به فرماندهی قاسم سلیمانی به "آموزش و توجیه" نیروهای پلیس سوریه برای سرکوب معترضان پرداخته و فراتر از آن برای نیروهای سرکوبگر تجهیزات و اسلحه فرستاده‌اند و حتی به تعدادی از نیروهای سوری در ایران آموزش کار امنیتی-اطلاعاتی داده‌اند.

این اولین باری است که سپاه تروریست پاسداران به نقش سپاه قدس و قاسم سلیمانی در سوریه طی سال ۲۰۱۱ به بعد و سرکوب مردم معترض اعتراف می‌کنند. پیشتر رژیم ایران حضور سپاه قدس در سوریه را برای جنگ با داعش اعلام می‌کرد در حالی که داعش در سال ۲۰۱۳ تشکیل شد.

این گزارش که در سایت ادره‌ی سیاسی سپاه که توسط نماینده‌ی خامنه‌ای اداره می‌شود، منتشر شده به ارسال تجهیزات و اسلحه برای سرکوب مردم اشاره شده و آمده است: "کمبود تجهیزات پلیس سوریه از جمله مشکلاتی بود که کار آنان را در مدیریت بحران دشوار ساخته بود و به همین دلیل در مقاطع اولیه برخی تجهیزات به آنان ارائه شد."

همچنین به وضوح به توجیه و آموزش نیروهای پلیس سوریه اشاره شده و آمده است:"با هماهنگی مسئولان نیروی قدس، کارشناسانی از نیروی انتظامی به توجیه و آموزش پلیس سوریه در برخورد با شورش‌های خیابانی پرداختند".

در ادامه‌ی این گزارش همچنین آمده است که "اعزام تعدادی از افسران امنیتی سوریه به ایران به منظور آموزش مدیریت بحران و کار اطلاعاتی‌امنیتی در شرایط بحران از دیگر اقدامات مستشاری نیروی قدس در آن برهه" بود.

در گزارش منتشر شده توسط رسانه‌های سپاه تروریست پنهان‌کاری در مورد این اقدامات به صراحت تایید شده و آمده است" ابتدا حضور نیروی قدس در سوریه و اقدامات آن در این کشور بعد رسانه‌ای نداشت، اما با تشدید بحران و ضرورت حضور پررنگ‌تر در سوریه به تدریج مقامات سپاه از این واقعیت پرده برداشتند."

در گزارش تاکید شده است که تصمیم برای اعزام نیروهای سپاه قدس به سوریه برای سکوب معترضان توسط "مقامات عالی نظام" گرفته شده و با هدف ممانعت از سقوط رژیم بشار اسد صورت گرفته است.