اعتصاب غذای لیلا تیراندری در بازداشتگاه اداره اطلاعات استان سنه

لیلا تیراندری مسئول سابق کمیته‌ی زنان شاخه‌ی کوردستان حزب وحدت ملی پس از احضار به ستاد خبری شهر سنه بازداشت شد

به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان، روز شنبه ۷ دیماه/ ٢٨ دسامبر، لیلا تیراندری فعال حوزه‌ی زنان و مسئول سابق کمیته‌ی زنان حزب وحدت ملی پس از احضار به ستاد خبری شهر سنه بازداشت شده است.

لیلا تیراندری فعال زنان در حالی توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شده است که وضعیت جسمانی خوبی ندارد و دو هفته پیش در تهران تحت عمل جراحی کلیه قرار گرفته است و وضعیت جسمانی وی وخیم گزارش شده است.

لازم به ذکر است "آرمان وفایی" همسر خانم تیراندری نیز روز ۲۶ آذر توسط اطلاعات سنه بازداشت شده و برای گرفتن اعتراف اجباری تحت فشار قرار گرفته است.

لیلا تیراندری طی تماس تلفنی کوتاهی که از اطلاعات سنه با خانواده‌ی خود داشته است، به آنها اطلاع داده است از زمان بازداشتش در اعتراض به بازداشت وی و همسرش و فشار بر آنها برای گرفتن اعتراف اجباری دست به اعتصاب غذا زده است.

لیلا تیراندری پرستار بیمارستان بعثت شهر سنه می‌باشد. وی طی یک سال گذشته چندین بار توسط حراست بیمارستان و ستاد خبری شهر سنه مورد بازجویی قرار گرفته است.

خانواده‌ی لیلا تیراندری اعلام کردند که وی برای گرفتن اعتراف اجباری تحت فشار می‌باشد.

شاخه‌ی کوردستان حزب وحدت ملی یک حزب سیاسی و دارای مجوز رسمی از وزارت کشور ایران می‌باشد که در شهرهای سنه، مریوان و کامیاران فعالیت می‌کرد. طی یک سال گذشته حدود ۲۰ تن از اعضای آن بازداشت شده و دفاتر آن نیز پلمپ شدند.