بی‌اعتنایی عمومی به انتخابات جمهوری اسلامی را شوکه کرد

تصاویر ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از استقبال بی‌سابقه‌ی مردمی از تحریم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. از مشهد، تهران، رشت، شیراز، تبریز و اصفهان خبر می‌رسد حوزه‌های اخذ رأی بسیار خلوت بوده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده از حوزه‌های رأی‌گیری در رسانه‌های اجتماعی بایکوت انتخابات مجلس را در حوزه‌های اخذ رأی نشان می‌دهد. نمایش انتخاباتی امروز جمعه ٢ اسفند در حالی برگزار می‌شود که عموم مردم این انتخابات را نمایشی از سوی حکومت خامنه‌ای برای تحکیم پایه‌های حاکمیت خود و استیلای سپاه پاسداران بر مجلس می‌دانند.

عدم استقبال مردم از نمایش انتخابات به حدی گسترده است که رسانه‌های دولتی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی اقدام به جعل تصاویر انتخابات دوره‌های گذشته کرده است. در نمونه‌های پخش شده از سوی رسانه‌ی دولت تصاویر مربوط به یک مرکز اخذ رأی دست‌کم با چهار عنوان جداگانه از این رسانه پخش شده‌اند.

شعبه‌های رأی‌گیری خالی از رأی دهنده رسانه‌های دولتی را شوکه کرده است، به عنوان مثال در شهر مشهد در حوزه‌های شعبه دانشجو – دبستان حسينيان- فلسطين ١۴ – خیابان جمهوری ـ بلوار هنرستان مشهد ـ میدان شهدا ـ حسینیه ثارالله و  بلوار فاطمیه در قاسم آباد تعداد انگشت‌شماری در انتخابات شرکت کرده‌اند.

شهروندان شیراز نیز همصدا با دیگر خلق‌های ساکن ایران انتخابات فرمایشی ولی فقیه را در حوزه‌های کرامت افسری، کاظمی و دانشگاه شیراز بایکوت کرده‌اند. در تبریز، اصفهان، اورمیه و رشت نیز تصاویر منتشر شده حاکی از سوت و کور بودن مراکز اخذ رأی است.

از تهران خبر می‌رسد که کم‌رونق‌ترین انتخابات حاکمیت جمهوری اسلامی رقم خورده است. بایکوت انتخابات تهران به حدی است که تنها ناظران صندوق‌ها، بستگان نامزدهای تأیید صلاحیت شده و افراد قلیلی از نیروهای وابسته به رژیم در انتخابات شرکت کرده‌اند. یک شاهد عینی در تصاویری ویدیویی از شعبه مسجد کوثر در تهران گفت که تنها شانزده نفر را در این مرکز اخذ رأی دیده است.

"نه" روژهلات به نمایش انتخابات جمهوری اسلامی

روژهلات کوردستان همصدا با دیگر خلق‌های ساکن ایران نمایش انتخاباتی مجلس شورای اسلامی را بایکوت کرده است. گزارش‌های متعدد از تمامی شهرها در استان‌های خراسان شمالی، اورمیه، سنه، همدان، لرستان، کرماشان، چهارمحال و بختیاری و ایلام حاکی از بی‌اعتنایی خلق کورد به نمایش انتخابات جمهوری اسلامی است.