تجلیل از شهیدان روژهلات کردستان در اسلو- نروژ

​​​​​​​کردهای ساکن در اسلو طی مراسمی شایسته یاد و خاطره شهدای روژهلات کردستان در ماه سپتامبر را گرامی داشتند و توطئه ٩ اکتبر علیه رهبر خلق کُرد را محکوم کردند

کردهای ساکن در اسلو طی مراسمی شایسته یاد و خاطره شهدای روژهلات کردستان در ماه سپتامبر را گرامی داشتند و توطئه ٩ اکتبر علیه رهبر خلق کُرد را محکوم کردند

 

فعالیت مذکور از سوی کمیته پ.ک.ک در شهر اسلو سازماندهی شد و با استقبال کردهای ساکن در اسلو و حومه مواجه شد. در این مراسم از شهیدان کودار - در هفتم سپتامبر حین درگیری با مزدوران سپاه در حوالی سنه به شهادت رسیده بودند-، از سه جوان کردستانی - در همان روز از سوی رژیم مستبد ایران به دار آویخته شدند- و پیشمرگهای حدکا و حدک -که از سوی رژیم ایران در کویه (جنوب کردستان) به شهادت رسیدند- تجلیل به عمل آمد.

 

مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت در احترام به شهدای راه آزادی کردستان آغاز شد و پس از آن پیام‌های کمیته برگزار کننده پیامی قرائت شد. پیام به تداوم سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و ضدخلقی رژیم ایران پرداخته و خواهان اتحاد و همبستگی آحاد خلق‌‌ها در مبارزه علیه جمهوری اسلامی شده بود.

 

در بخشی دیگر از مراسم جلال‌الدین دلیباش سیاستمدار و نویسنده کردستانی به توطئه ٩ اکتبر ١٩٩٨ علیه رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان پرداخت. وی از کردها خواست متحدانه در برابر حملات همزمان رژیم‌های غاصبگر ترکیه و ایران ایستادگی کنند.

 

مراسم تجلیل از شهدا با قرائت اشعار حماسی و انقلابی به پایان رسید.