تداوم بازداشت سه زن فعال روژهلاتی

پروین ادوایی، زهرا محمدی و ایران راه‌پیکار سه زن فعال روژهلاتی همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی رژیم قرار دارند

   بنابر گزارش منتشر شده از سوی شبکه حقوق بشر کردستان سه زن فعال روژهلات همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی رژیم استعمارگر جمهوری اسلامی قرار دارند. ایران راه‌پیکار فعال مدنی اهل مریوان در ۲۴ اردیبهشت سال جاری توسط نیروهای امنیتی رژیم در مریوان بازداشت شد. وی همچنان با قرار بازداشت موقت در کانون اصلاح و تربیت سنه محبوس می‌باشد. تاکنون اتهام مشخصی متوجه این فعال مدنی مریوانی نشده است.

   خانم راه پیکار قبل از بازداشت به دلیل بیماری تنفسی تحت نظر پزشک بوده و همین امر سبب نگرانی خانواده‌ی وی شده است.

   زهرا محمدی فعال مدنی و عضو انجمن فرهنگی- اجتماعی نوژین نیز به صورت بلا تکلیف در کانون اصلاح و تربیت سنه نگهداری میشود.

   زهرا محمدی فعال اهل سنه در دوم خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی رژیم در منزل خود در شهر سنه بازداشت شد. وی از ملاقات و تماس با خانواده‌ی خود محروم است و هفته‌ای چند بار برای بازجویی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات شهر سنه منتقل میشود. خانواده‌ی وی اعلام کرده‌اند بازجویان او را برای اعتراف اجباری تحت فشار قرار داده‌اند.

   پروین ادوایی فعال حوزه‌ی کودکان و زنان اهل شهر مریوان نیز در پنجم مرداد با یورش نیروهای اداره‌ی اطلاعات شهر سنه در منزل خود در مریوان بازداشت شد. وی همچنان در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات شهر سنه تحت بازجویی قرار دارد.

   پروین ادوایی در حوزه‌ی زنان و کودکان فعال میباشد و اخیرا در مورد پیگیری پرونده‌ای مربوط به آزار جنسی یک کودک در روستای سلین فعالانه عمل کرده است.

   خانم اوایی در تماس کوتاهی با خانواده‌ی خود ابراز امیدواری کرده که با پایان قرار بازداشت یک ماهه و پایان بازجوییها با قرار وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شود.