تداوم تحصن کردها در مقابل مقر شورای اروپا

​​​​​​​تحصن در مقابل مقر شورای اروپا در چهارمین روز همچنان ادامه دارد. تعدادی از فعالان زن در مقابل شورای اروپا گردهم آمدند و تحصن اعتراضی برگزار کردند

چهارمین روز تحصن با تنوع بیشتری برگزار شد. شرکت کنندگان یاد و خاطره فرمانده‌ افسانه‌ای پ.ک.ک ماحصوم کورکماز به مناسبت هفته‌ی قهرمانی را گرامی داشتند. زنان در این مراسم ترانه‌هایی را به لیلا گووَن که در روز ١۴٢ اعتصاب غذای نامحدود است تقدیم کردند.

همچنین جوانان با اجرای تئاتر توجه افکار عمومی را به وضعیت کنشگران اعتصاب غذا در کردستان و خارج از میهن جلب کردند.

 

جولیا وارد عضو فراکسیون سوسیالیست‌ها و آنا میرانا عضو فراکسیون سبزهای پارلمان اروپا از تحصن کنندگان دیدار نمودند.

 

جولیا وارد طی سخنانی اظهار کرد:"من خواهان ملاقات با لیلا گووَن در زندان بودم، اما اجازه این ملاقات داده نشد. پس از آزادی به ملاقاتش رفتم. سال ٢٠١٧ در هیأت مذاکرات امرالی جای گرفتم و امیدوارم بودم که بتوانم با آقای اوجالان دیدار کنم، اما دادستانی درخواست من را رد کرد."

میرانا هم در سخنانی با یاداوری اینکه خود وی اهل گالیسیا است گفت:"همچون شما ما هم مسئله‌ای حل نشده‌ای به نام آزادی داریم. ما از اسپانیا طلب آزادی می‌کنیم. به مقاومت شما درود می‌فرستم."

 

تحصن‌کنندگان بعد از ظهر به سوی شهر فرایبورگ آلمان به راه افتادند. غروب روز گذشته در محل استقرار تحصن کنندگان مستندی به نمایش درامد که در مورد هفته قهرمانی تهیه شده است.