ترویج فحشا از سوی دولت ترکیه در عفرین

​​​​​​​دولت ترک پس از اشغال عفرین سیاست اشاعه فحشا، ترویج مواد مخدر و مزدوریگری را در این منطقه از روژاوای کردستان در پیش گرفته است

از عفرین خبر می‌رسد که دولت ترکیه پس از اشغال این منطقه مراکز متعددی را برای فحشا دایر کرده است، ترکیه در کمپ قباره قربانیان زن را برای فحشا و مزدوریگری آموزش می‌دهد.

 

برپایه‌ی گزارش‌ها با تلاش و نظارت دولت غاصب ترک مراکز فراوانی برای فحشا در شهر عفرین اشغالی دایر شده‌اند. هفته گذشته خانه فحشا در محله اشرفیه عفرین افتتاح شد و این مرکز تحت نظارت مستقیم سازمان استخبارات ملی ترکیه قرار دارد. جالب اینکه خانه‌های این محله به تبهکاران گروهک جبهه‌ الشامیه (النصره سابق) واگذار شده‌اند. اغلب زنان در خانه‌های فساد متعلق به دولت ترکیه را زنان آواره غوطه شرقی تشکیل می‌دهند که اعضای خانواده‌ی خود را از دست داده و به دام گروههای مافیایی تحت مدیریت ترکیه گرفتار شده‌اند. زنان کرد هم در میان زنان تن‌فروش خانه‌های تیمی وابسته به ترکیه در عفرین دیده شده‌اند. تعدادی  از زنان کرد عفرین و دیگر مناطق که از سوی اشغالگران ربوده شده‌اند در خانه‌های فساد شناسایی شده‌اند. اغلب این زنان دارای سن ١۴ تا ٢٠ سال هستند. همچنین زنانی که پیشتر با گروههای تبهکار وابسته به ترکیه در ترویج فحشا در دیگر مناطق سوریه همکاری کرده بودند به عفرین منتقل شده‌اند.

 

در کمپ‌های مزدوران ترکیه و زندان‌های عفرین چه می‌گذرد

اطلاعات کسب شده نشان می‌دهند که در کمپ‌های متعلق به مزدوران آنکارا، در روستاهای تحت اشغال و همچنین مراکز بخش‌ها تعرض به زنان ادامه دارد. همچنین زنان بازداشتی و ربوده شده در زندان‌ها را به فحشا وادار می‌کنند.

 

آموزش فحشا در کمپ قباره

دولت ترکیه با سیاست‌های کثیف خود مردهای مناطق اشغالی را که به مراکز فحشا رفت و آمد می‌کنند به مزدوریگری وادار می‌کند. از سوی دیگر در کمپ آوارگان قباره واقع در عفرین به آموزش فحشا و جاسوسی زنان می‌پردازد. مسئول آموزش فحشا در این کمپ فردی با هویت خطاب المنج است. اغلب زنان آواره اهل غوطه و همچنین زنان عشیره امیرات اهل جندرس را به فساد و تن فروشی وادار می‌کنند. زنانی که در این کمپ آموزش داده می‌شوند برای جمع‌آوری اطلاعات به مرکز عفرین و شهبا روانه می‌شوند.

 

ترویج مواد مخدر از سوی دولت ترک

یکی دیگر از رویکردهای دولت ترکیه برای امحای ملی و فرهنگی در عفرین و شهبا ترویج مواد مخدر است. تبهکاران بنیادگرای وابسته به سازمان میت داروهای روانگردان و اعتیاد‌آور را در میان مردم توزیع می‌کنند. جالب اینکه داروهایی که معمولا در موارد بالینی با هزینه گزافی تأمین می‌شود با قیمت نازلی در عفرین به فروش گذاشته می‌شوند.

 

تبهکاران در مناطق اشغال شده شهبا به بستگان خود در منبج گفته‌اند:"در آغاز کار به ما حقوق می‌پردازند، سپس مواد مخدر و اعتیاد آور را میانمان توزیع می‌کنند. تمام حقوق ما را بابت این داروها از ما پس می‌گیرند."

 

قتل‌عام زنان در جریان است

در پایان باید یادآور شد تعداد زنانی که از ١٨ مارس ٢٠١٨ [روز اشغال مرکز عفرین از سوی ترکیه و همدستانش] ربوده شده‌اند به ٣٠٠ زن رسیده است. تعداد زندان ربوده شده‌ای که به قتل رسیده‌اند به ١۵٠ زن رسیده است. دولت ترک و همدستانش ۵ زندان را در عفرین دایر کرده‌اند که در هر کدام از آنها تقریبا ٣٠ زن به اسارت گرفته شده‌اند.