جنبش آزادی زنان ایزدی: ایزدیها مبارزه و مقاومت را مبنا قرار داده‌اند

جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرده است که تبهکاران داعش با حمله سوم آگوست ٢٠١۴ به شنگال عید خلق ایزدی را به عزا مبدل کرده‌اند. زنان ایزدی هم با سازماندهی و مبارزه به ذهنیت قاتلان پاسخ دادند. تاژه از همه زنان برای حضور در...

جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرده است که تبهکاران داعش با حمله سوم آگوست ٢٠١۴ به شنگال عید خلق ایزدی را به عزا مبدل کرده‌اند. زنان ایزدی هم با سازماندهی و مبارزه به ذهنیت قاتلان پاسخ دادند. تاژه از همه زنان برای حضور در فعالیت‌های سوم آگوست دعوت به عمل آورده است

 

در اطلاعیه آمده است:"تبهکاران داعش در سوم آگوست ٢٠١۴ با روسیاهی صفحه‌ای دیگر بر تاریخ بشریت افزوده‌اند و هزاران ایزدی را آواره کردند. تبهکاران داعش هزاران زن و دختر ایزدی را به اسارت گرفت و آرمانهای کودکان ایزدی را کشتند. تبهکاران داعش عید ما را به عزا مبدل کردند."

 

تاژه می‌افزاید:"صدها سال است که جامعه ایزدی آماج حملات امپراطوری عثمانی، مسلمانان و شرکای آنان قرار گرفته و از کشتار‌های جمعی سخنی به میان نیامده است. تنها هفتاد و سومین کشتار ایزدیها مورد گفتگو قرار می‌گیرد. خلق ما در برابر ظالمان و خونخواران سر تسلیمیت را فرود نیاورده است. خلق ما بدون وقفه مقاومت کرد و از آیین، زبان و فرهنگ خود محافظت نموده است. ایزدیها به همه نشان دادند که مقاومت و مبارزه را مبنا قرار می‌دهند."

 

جنبش آزادی زنان ایزدی در ادامه بیانیه مذکور به نقش حزب دمکرات کردستان عراق در قتل‌عام ایزدیها اشاره کرده و افزوده است:"حمله سوم آگوست ٢٠١۴ به دلیل خیانتهای کُردهای خودفروشی همچون پ.د.ک و همپاله‌های آنان روی داد. این خیانت به اسارت هزاران زن ایزدی و فروختن آنان از سوی تبهکاران داعش در بازارها انجامید. اگر زنان ایزدی با فکر و فلسفه رهبر خلق‌ها عبدالله اوجالان آشنا نمی‌شدند دور از انتظار نبود که امروز چیزی از خلق ایزدی باقی نمانده بود و به وجود ایزدیها پایان داده می‌شد."

 

تاژه (جنبش آزادی زنان ایزدی) در پایان بیانیه‌ از تمام زنان برای فعالیت در یادبود قتل‌عام سوم آگوست ٢٠١۴ دعوت به عمل آورده است.