جنبش زنان آزاد قتل سه زنان در کوبانی را محکوم کرد

جنبش زنان آزاد با انتشار بیانیه‌ای قتل سه زن کورد را در کوبانی محکوم کرده و در این رابطه اظهار داشت: از تمامی احزاب سیاسی، نهادها و دستگاههای کورد و کوردستان می‌خواهیم که در این رابطه به اتحاد دست پیدا کنند.

در جریان حملات هواپیماهای بودن سرنشین ترکیه به منزلی در روستای حلنج از توابع کوبانی، ۳ زن جان خود را از دست دادند. در رابطه با حمله به این زنان، جنبش زنان آزاد بیانیه‌ای را منتشر کرد و این حملات را محکوم کرد. جنبش زنان آزاد در این بیانیه نوشته است: حتی یک روز را نمی‌توان مشاهده کرده که در آن قتلعام زنان روی نداده باشد. خونخواری، وحشیت، دشمنی به بخشی لایتجزا از سیستم دشمن تبدیل شده است. جزیر، گوَر، نصیبین، شرنخ، سور، سلوپی، عفرین، شلادزه، و شنگال... از پاریس گرفته تا قامشلو و کوبانی هر بار زنان هستند که به قتل می‌رسند. زنانی که معلمان بشریت هستند، ساکینه، لیلا و روژبین، هفرین، فاطمه، پاکیزه، گلستان، ملک، زهرا، هبون، امینه .. همه از جمله زنانی هستند که صفحات تاریخ برای قرار دادن این زنان در آن کافی نیست.

آ.ک.پ/م.ه.پ قاتل قسم‌خورده زنان، قتل زنان کورد را همچنان ادامه می‌دهد

حاکمیت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ در هر چهار بخش کوردستان و در سطح جهانی، قتلعام زنان کورد را همچنان ادامه می‌دهد. روز گذشته در روستای حلنج از توابع کوبانی هواپیماهای بدون سرنشین، هماهنگ کننده کنگره ستار، زهرا برکل و اعضای کنگره را مورد هدف قرار دادند. ما سیاستهای دورویانه آنها را می‌شناسیم. ما اعلام می‌کنیم که ماسک‌های آنان در مقابله با مقاومت آزادیخوهانه زنان کورد در هر چهار بخش کوردستان برافتاده است.

فریادهایتان را طنین‌انداز کنید

تمامی جهانیان می‌دانند که نیروهای فاشیست تا زمانیکه تحت اوامر نیروهای امپریالیستی نباشند نمی‌توانند قدمی را بردارند، به همین دلیل است که همیشه حمله زنان را در اولویت خود قرار می‌دهند. زنان، خلقمان، کسانی که داعیه‌دار دفاع از ارزش‌های انسانی هستند، باید برای گرامیداشت یاد و خاطره افرادی مانند زهرا و آمنه فریادهایشان را طنین‌انداز کنند تا سیستم خونریزی را که تلاش می‌کند کورد، کوردستان، خاورمیانه و جهان را از چنین افرادی خالی کند، از میان بردارند. فریادهایتان را طنین انداز کنید تا با فلسفه این شهدا، از نژادپرستی، جنسیت‌محوری، قتلعام و تاراج جلوگیری شود. فریادهایتان را طنین‌انداز کنید تا بتوانیم در میان این قتل‌عام‌ها، حیاتی شرافتمندانه و آزاد را ایجاد کنیم.

در تمامی عرصه‌ها مقاومت را گسترش دهید

فریادهایتان را طنین‌انداز نمایید تا مانع از خواست اشغالگران خاک کوردستان مبنی را پاکسازی کوردها شوید. فریادهایتان را طنین انداز کنید تا بار دیگر زنان بتوانند نفس بکشند. فریادهایتان را طنین‌انداز نمایید تا فاشیسم در سطح جهانی نتواند نفش بکشد، همانگونه که اکنون هیچکس نمی‌تواند نفس بکشد. فریادهایتان را طنین انداز کنید تا بتوانید جهان را از تاراج و قتلعام حفظ کنید. اجازه ندهید، اشک نریزید، مبارزه صد ساله خود را گسترش دهید، توسعه دهید و آن را به قیامی در تمامی عرصه ها بدل سازید.

این حملات را به شدت محکوم می‌کنیم

به عنوان جنیش زنان آزاد، هیچگاه حمله به کوبانی و حمله به هر چهار بخش کوردستان و خاورمیانه را نمی‌پذیریم. این حملات را با شدت محکوم می‌کنیم. قاتلان این قتل‌عام سیاستهای هژمونگرایانه و فاشیستی را به هم پیوند داده و تلاش می‌کنند که برتری سیستم مردسالار  را از سوی استعمارگران تداوم بخشند. جنبش زنان آزاد اجازه نمی‌دهد که نقش و عملکرد زنان آزادیخواه تضعیف شود. به خانواده‌های زهرا، آمنه و هبون تسلیت عرض می‌کنیم. به دوستان، رفقا و نزدیکان این رفقا نیز تسلیت عرض می‌کنیم. لازم است جهان براین نکته واقف باشد که همانکونه که زهرا، آمنه، هبون خود به ساکینه، روژبین و لیلایی جدید تبدیل شدند، زنان کورد هیچگاه سنگر این رفقا را خالی نمی‌کنند. ما می‌دانیم که این حملات به کوبانی و مبارزاتی است که در این شهر بوقوع پیوسته و مایه امید جهانیان شده است.

لزوم محاکمه قاتلان

در خاتمه از تمامی مسئولان دولتی و بین‌المللی درخواست می‌کنیم که قاتلان مشخص این حمله وحشیانه را مشخص هستند محاکمه کنند. تا زمانیکه این قاتلان محاکمه نشوند، مبارزات ما ادامه دارد. از تمامی افرادی که داعیه‌دار حقوق انسانی هستند، از مسئولان سازمان‌ها و نهادها می‌خواهیم با همکاری یکدیگر قبل از آنکه دیر شود به این خونریزی پایان دهیم. در این رابطه خصوصا از تمامی احزاب سیاسی، نهادها و دستگاه‌های ذیربط کوردی و کوردستانی می‌خواهیم که صفوف خود را در این رابطن منسجم کنند و با یکدیگر نسبت به این مسئله موضع بگیرند. در غیر اینصورت نمی‌توان به آینده کوردستان فکر کرد.