حمله اشغالگرانه دولت ترک به خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه- یازدهمین روز

خلق‌های شمال و شرق سوريه در یازدهمین روز به مقاومت تاريخی عليه حملات اشغالگرانه دولت ترک و تروریست‌های تحت فرمان اردوغان ادامه می‌دهند

16:20

 

16:19

ارتش اشغالگر ترک به بیمارستان سریکانی حمله کرد

16:19

 

13:56

ق.س.د در اطلاعیه‌ای آمار حملات ارتش اشغالگر ترک به شمال و شرق سوریه را پس از اعلام آتش بس منتشر کرد. بنابر اطلاعیه ق.س.د  در نتیجه‌ی حملات نظامیان و تبهکاران ترکیه ١٨ اشغالگر کشته شده‌اند. ١٧ مبارز در مقاومت شرف به شهادت رسیدند.

13:51

هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترک شهر سریکانی را بمباران کردند.

13:08

ق.س.د: علیرغم اینکه ٣٠ ساعت از اعلام آتش‌بس گذشته است اما شهر سریکانی همچنان در محاصره قرار گرفته و اجازه ایجاد کریدور انسانی برای کمک به غیرنظامیان و زخمی‌های این شهر داده نمی‌شود

11:34

ارسین چاکسو از مقاومت شرف در سریکانی گزارش می‌دهد

 

11:32

آخرین وضعیت سریکانی

خبرنگار ما ارسین چاکسو آخرین وضعیت یازدهمین روز مقاومت سریکانی را با ما در میان گذاشت.

چاکسو اعلام کرد که به رغم اعلام آتش از دو روز پیش اما حملات دولت اشغالگر ترک به سریکانی هیچ گاه متوقف نشده‌اند.

به گفته چاکسو ارتش اشغالگر ترک در حال تقویت نیروهای خود برای آغاز حملات گسترده است.

چاکسو افزود که مبارزان ق.س.د و خلق سریکانی در چهارچوب دفاع مشروع به حملات پاسخ می‌دهند.

وی گف که از شب گذشته در خط مرزی شرق سریکانی در محله محاطه حملات اشغالگران به بیمارستان سریکانی ادامه یافت.

همچنین ارتش ترک و تبهکارانش تعدادی اسلحه، مهمات و خودرو زرهی را به روستاهای اشغال‌ شده انتقال دادند.

چاکسو یادآور شد که با توجه به تحرکات جاری، رژیم اشغالگر ترک از آتش‌بس به عنوان فرصتی برای آماده‌کاری برای حملات اشغالگرانه علیه منطقه استفاده می‌کند.

مبارزان و ساکنان سریکانی به مقاومت علیه اشغالگران ادامه می‌دهند.

به گفته‌ی چاکسو تحرکات هوایی ارتش اشغالگر ترک بر فراز سریکانی ادامه دارد.

11:15

در یک هفته گذشته بیش از پنجاه جوان باشور کوردستان به مقاومت شرف در شمال و شرق سوریه پیوسته‌اند. خبرگزاری روژنیوز اعلام کرد که جوانان گرمیان، کرکوک، خانقین، چمچمال، سلیمانیه، هولیر، راپرین، پنجوین، مخمور، زاخو و دهوک در گروههای چند نفره برای جنگ علیه رژیم اشغالگر ترک و تبهکارانش به شمال و شرق سوریه می‌روند. 

10:21

ک.ج.ک: مقاومتی که با چنین حمایت بزرگ معنوی و مشروع به انجام رسیده است توطئه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و و طیب اردوغان دشمن کوردها را علیه خلق‌های شمال و شرق سوریه خنثی کرده و آنرا با شکست بزرگی روبرو نمودند. مقاومت، فشار بین‌المللی خلق‌ها و افکار عمومی دمکراتیک، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ را که دستور حمله اشغالگرانه طیب اردوغان فاشیست را صادر کرده آنچنان تحت فشار قرار داد که در تاریخ هیچ رهبر سیاسی به چنین سرنوشتی دچار نشده است. همچنین سیاست‌های سرکرده‌های فاشیسم اردوغان/ باغچلی در آستانه از هم گسیختگی سیاسی و دیپلماتیک قرار گرفته‌ و به چنان گردابی دچار شده‌اند که نجات از آن میسر نیست. چنان وضعیتی که در تاریخ ترکیه بر سر هیچ کسی نیامده است.

08:30

بجز عقب‌نشینی اشغالگران لازم است هیچ گزینه‌ی دیگری پذیرفته نشود

کنفدرالیسم جوامع کوردستان: باید پس از عقب‌نشینی اشغالگران عقب‌نشینی اعلام شود. مقاومتگران و افکار عمومی بجز عقب‌نشینی اشغالگران لازم است هیچ گزینه‌ی دیگری را نپذیرند.