خابور: پیام اوجالان برای همگان است

دجله خابور عضو شورای رهبری ک.ژ.ک؛ پیام اوجالان لازم است از سوی مخالفان و نیروهای بین‌المللی و آحاد جامعه مورد بحث قرار گیرد، زیرا رهبری به حل بحران‌های خاورمیانه اشاره کرده است

  دجله خابور عضو شورای رهبری کنفدرالیسم زنان کردستان ک.ژ.ک با شرکت در برنامه‌ی روژَو ژن ستیرک تی وی پیام اخیر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و پایان یافتن اعتصاب غذا و روزه‌ی مرگ را ارزیابی نمود.

  خابور ضمن بیان آغاز اعتصاب غذا با پیشاهنگی لیلا گوون ریاست مشترک ک.ج.د و گسترش آن در کردستان، ترکیه و دیگر کشورهای جهان افزود، وکلای رهبر آپو با فداکاری اعتصابگران غذا و روزه مرگ توانستند پس از سال ٢٠١١ برای اولین بار با موکلشان دیدار کنند. خابور افزود: مقاومتی که با چند تن آغاز شده بود، به مقاومت جامعه مبدل گردید و فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ را مجبور به عقب‌نشینی کرد. اینچنین کارزار به نتیجه رسید.

حصر به تمامی پایان نیافته است
  خابور با یادآوری اینکه حصر به تمامی شکسته نشده افزود؛"رفتار ضد بشری و شکنجه بر انسان‌ها اعمال شد. در ترکیه سیاست‌ انکار و امحا ادامه دارد. حملات علیه مناطق محافظتی مدیا نشان می‌دهند که حصر به تمامی پایان نیافته است."

کردها دری تازه گشودند
  خابور اظهار داشت ملاقات وکلا با اوجالان بعد از ۸ سال به معنای گشوده شدن دری تازه است. وی افزود:"پیامی که رهبری در طی دو ملاقات با وکلایش بیان کرد، باید از سوی دمکرات‌ها، روشنفکران، مخالفان و افکار بین‌المللی مورد بحث و گفت و گو قرار گیرد. پیام چاره‌یابی دمکراتیک رهبر آپو، ایران، سوریه و تمامی کشورهای خاورمیانه را در بر می‌گیرد. پیامی که نتیجه هفت حصر و انزواست و همچنین پیام ۲ مه (اوجالان) برای حل بحران ترکیه است. "

نقش مادران روسری سپید
  در پایان خابور با اشاره به نقش مؤثر و تاریخی مادران و خانواده‌ی زندانیان در کارزار شکستن حصر گفت:‌ "زنان همواره مهر خویش را بر تاریخ زده‌اند. در این مقطع بحرانی مادران همچون گل‌هایی سپید به میدان سرازیر شدند و پیشاهنگی مرحله را بردوش گرفتند. به مثابه جنبش زنان به همه مادران درود می‌فرستیم و این پیروزی را تبریک می‌گوییم. مادر رفیق زولکوف گزن بر سر مزار پسرش نوید پیروزی این مرحله را داده بود. این اقدام وی سزاوار تبریک گفتن است. دست مادران را می‌بوسیم. مقاومت مادران روسری سپید به جنبشی مبدل شد، رنگ سفید که در جهان نماد آزادیست باری دیگر با پیشاهنگی مادرانمان به سمبل مبدل شد."