خشونت نهادینه شده علیه زنان در جمهوری اسلامی؛ قتل یک زن اینبار از سوی شهردار سابق تهران

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران و مشاور روحانی ساعاتی پس از قتل همسر دومش میترا استاد به قتل وی اعتراف کرد.

  به گفته‌ی محمد شهریاری دادستان امور جنایی تهران، محمد علی نجفی ساعاتی پیش به پلیس آگاهی تهران مراجعه و خود را تسلیم ماموران کرده به قتل همسرش متیرا استاد اعترف کرد. قاتل اختلافات خانوادگی را انگیزه‌ی قتل عنوان کرد.

  میترا استاد (٣۶ ساله) همسر دوم محمد علی نجفی ساعت ۱۲ و نیم روز سه شنبه در طبقه‌ی هفتم برجی واقع در سعادت آباد که گفته می‌شود متعلق به شهردار سابق می‌باشد، با ضرب گلوله کشته شد. وی  اهل کرماشان بوده است و گفته می‌شود در انتخابات سال ۹۶ در ستاد اصلاح طلبها رفت و آمد داشته و همان زمان به محمد علی نجفی نزدیک شده است. وی پس از آن در مناطق مختلفی به فعالیتهای اقتصادی پرداخته و برادرش هم در دفتر محمد علی نجفی به عنوان مشاور استخدام شد. میترا استاد ﻓﺮﺯﻧﺪ ﮐﺎﮐﺎ ﺑﺮﺍﺭ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺗﻨﺒﻮﺭﻧﻮﺍﺯ ﯾﺎﺭﺳﺎﻥ بوده است.

  دادسرای امور جنایی تهران اعلام کرده است که نجفی با شلیک دو گلوله به قلب و دست همسرش او را به قتل رسانده است و جسد مقتول در اتاق خوابش پیدا شده است.

  پسر ١٣ ساله‌ی میترا استاد در گفتگو با خبرگزاری رکنا گفته است: نجفی دست بزن داشت. مدام مادرم را کتک می‌زد یکبار مانع شدم دست مرا شکست.

  اصول گراهای مخالف اصلاح طلبان که مخالف شهردار شدن نجفی بودند، با پخش ویدیوها و فایلهای صوتی او را به فساد مالی و اخلاقی متهم کردند.

  طی چهار دهه خشونت علیه زنان از سوی رژیم مردسالار جمهوری اسلامی به شیوه‌‌ای نهادینه شده گسترش یافته است. قوانین حکومتی زمینه خشونت علیه زنان را فراهم می‌کنند و مبانی قانونی در لوای شریعت به لاپوشانی جرم و جنایت مردها علیه زنان می‌پردازند.