خودمدیریتی شمال و شرق سوریه بسیج عمومی اعلام کرد

​​​​​​​خودمدیریتی شمال و شرق سوریه برای مقابله با تهدیدهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بسیج عمومی اعلام کرد

شورای رهبری خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در مورد تهدید مناطق شمال و شرق سوریه توسط اردوغان، بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

متن بیانیه:

با نام شورای رهبری خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، سخنان و تهدیدهای خصومت‌آمیز اردوغان علیه مناطقمان را محکوم می‌کنیم. اردوغان از ابتدای بحران سوریه در تلاش است تا بخشی از خاک سوریه را جدا کرده و به ترکیه ملحق کند. هدف اردوغان فقط شمال و شرق سوریه نیست بلکه هدف وی ضربه زدن به اتحاد خلق‌های سوریه است.

 

در زمانی که داعش آخرین نفسهای خود در دیرالزور را می‌کشد، اردوغان تلاش می‌کند تا با تهدیدهایش سوریه را اشغال کند تا بدینوسیله فشار بر داعش را کم کرده و عمر آنرا طولانیتر کند. هدف دولت ترکیه ضربه زدن به اتحاد جوامع سوریه و با هم زیستن خلقهای سوری در شمال و شرق سوریه است زیرا آنرا بر خلاف منافع خود می‌بیند.

 

این تهدیدها همچنین دستاوردهای دولتهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را هم هدف قرار می‌دهد. همچنین امنیت شرق فرات را که خلقمان در سایه‌ی آن زندگی می‌کنند را نیز در خطر قرار می‌دهد زیرا رژیم ترکیه از این امنیت و آرامش ناراضی است.

 

ما به مثابه خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، از جامعه‌ی جهانی بخصوص سازمان ملل و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش می‌خواهیم که در مقابل نقشه‌های ستیزه جویانه‌ی اردوغان موضع مشخصی اتخاذ کنند. زیرا این اعمال و تهدیدها نقض‌قوانین بین المللی می‌باشد. ما از کشورهای عضو ناتو می‌خواهیم که در مقابل سیاستهای اردوغان بایستند زیرا این سیاستها بر اساس سیاستهای ناتو نیستند. چون اردوغان مناطقی را هدف قرار می‌دهد که هیچ خطری برای کشور ترکیه ندارد.

 

همچنین از حکومت سوریه می‌خواهیم که موضعی رسمی در مقابل این تهدیدها نشان دهد زیرا اردوغان می‌خواهد بخشی از خاک سوریه را اشغال کند و این به معنی نقض حق حاکمیت دولت سوریه است.

 

همچنین از نیروهای دمکراتیک منطقه و جهان می‌خواهیم که به اراده‌ی خلق منطقه احترام گذشته و در مقابل این تهدیدها بایستند. زیرا این جنگ قتل‌عام و پاکسازی نژادی خلق ماست که اردوغان آنرا آغاز کرده است.

 

ما به مثابه خودمدیریتی شمال و شرق سوریه بسیج عمومی اعلام می‌کنیم، از همه‌ی خلقهای سوریه می‌خواهیم که به صورت متحد بر ضد سیاستهای اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه بایستند. امروز، روزیست که باید تمام توان و نیروی خود را برای دفاع از خاک سوریه به کار گیریم تا از اتحاد خاکمان و برادری خلق‌ها دفاع کنیم.