روئسای مشترک پژاک: ما پیروز خواهیم شد

سیامند معینی و زیلان وژین روئسای مشترک پژاک اعلام کردند که با نیروی ششمین کنگرشان، مبارزات را قدرتمندتر دنبال می‌کنند و پیروز می‌شوند.

کنگره‌ی ۶ پژاک در تاریخ ۱۰ و ۱۱ مارس ۲۰۲۰ /۲۰ و ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ با شعار "با تکوین ملت دمکراتیک به سمت اتحاد مکراتیک خلق‌های ایران" در کوهستان‌های کوردستان برگزار شد.

سیامند معینی و زیلان وژین که به عنوان روئسای مشترک پژاک انتخاب شده‌اند، در مورد کنگره و مبارزات آینده‌ی خود سخن گفتند.

سیامند معینی رئیس مشترک پژاک ششمین کنگره‌ی پژاک را به عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد، خانواده‌ی شهدا، زندانیان سیاسی، آنهایی که برای آزادی و دمکراسی و برابری مبارزه می‌کنند و گریلاهای آزادی تبریک گفت.

"کورد و خلق‌های منطقه فقط با پرسپکتیو رهبر آپو می‌توانند به نتیجه برسند"

سیامند معینی گفت، "کنگره‌ی ما در مرحله‌ی حساسی برگزار شد. هم حملات دشمن بسیار افزایش یافته است و هم مبارزاتمان بیشتر از همیشه فرصت پیروزی دارد. ما باید این فرصت تاریخی را خوب تفسیر کنیم و از آن بهره بگیریم."

سیامند معینی در مورد شرایط سیاسی گفت، "در خاورمیانه جنگ هرگز پایان نمی‌یابد و طرحی که توسط ابرقدرتها امتحان می‌شود، خنثی خواهد شد. راه حل در خاورمیانه فقط با پرسپکتیوهای رهبر آپو بنیاد نهاده می‌شود. کورد و خلق‌های خاورمیانه فقط با پرسپکتیوهای کنفدرالیسم می‌توانند از چنگال قتلعام نجات یابند. آنچه به عهده‌ی ما گذاشته می‌شود این است که پرسپکتیوهای رهبر آپو را اجرایی کنیم و تصمیم درست و موثر بگیریم. امیدواریم که همه‌ی دوستانمان با احساس و موضع‌گیری انقلابی برخورد کنند."

"به هر قیمتی باشد پیروز می‌شویم"

زیلان وژین رئیس مشترک پژاک نیز یادآور شد که به رغم حملات سنگین ایران آنها کنگره را به شیوه‌ای موفق برگزار کردند.

زیلان وژین همچنین اظهار کرد، کنگره مسئولیت سنگینی به عهده‌ی همگان قرار داده است، امید و تصمیمات جدیدی گرفته شده است و برای ایجاد اتحاد و مبارزات مشترک از همه دعوت شده است. زیلان وژین گفت،"برای تحقق اهداف خلق‌های ایران باید ما از راه دمکراسی و آزادی مبارزات رادیکال خود را نیرومندتر کنیم."

رئیس مشترک پژاک همچنین اعلام کرد که با نیرویی که از کنگره گرفته‌اند، سازماندهی در میان جامعه را بیشتر به پیش می‌برند و گفت، "با هر قیمتی که باشد، پیروز خواهیم شد."