روژدا فلات: پیروزی ما در رقا تاریخی بود

روژدا فلات از فرماندهان یگان‌های مدافع زنان و یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی رقا در سالگرد آزادسازی این شهر در شمال سوریه می گوید آنها به رقا رفتند تا به ظلم داعش بر زنان پایان دهند و انتقام زنان ایزدی را بگیرند

روژدا فلات از فرماندهان یگان‌های مدافع زنان و یکی از فرماندهان عملیات آزادسازی رقا در سالگرد آزادسازی این شهر در شمال سوریه می گوید آنها به رقا رفتند تا به ظلم داعش بر زنان پایان دهند و انتقام زنان ایزدی را بگیرند.

 

روژدا فلات از فرماندهان یگان‌های مدافع زنان، در سالگرد آزادسازی رقا طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری هاوار اعلام کرد که هدف اصلی شرکت "ی.پ.ژ" در این نبرد این بود که انتقام زنان ربوده شده ایزدی شنگال را از داعش بگیرد چون اکثر آنها به رقا، پایتخت خلافت این گروه منتقل شده بودند.

 

او می‌گوید "ی.پ.ژ" همچنین خود را مسئول می‌دانست که به آلام همه زنانی که تحت ظلم داعش بودند پایان دهد و اکنون با تعقیب تبهکاران در استان دیرالزور همان هدف را دنبال می‌کند.

روژدا فلات با اینحال از اینکه موفق نشدند همه زنان ربوده شده توسط داعش را آزاد کنند ابراز تأسف می‌کند و می‌گوید برخی از زنان، فروخته شده یا به سرنوشتی نامعلوم دچار شده‌اند.

 

او می‌گوید "ی.پ.ژ" به گروه وحشی داعش اجازه نمی‌دهد که ایدئولوژی مردسالارانه خود را حاکم کند و زنان را به سطح خرید و فروش آنها تنزل دهد. زنان قهرمانی در این مبارزه جان خود را فدا کردند تا پیروزی‌ تاریخی در رقا به دست آمد. ما کنون سربلند و خوشحالیم که اراده و نیروی زنان را با شکست داعش دوباره به جهان نشان دادیم.