زنان آزادیخواه در نامه‌ای از آزادی محمد علی طاهری حمایت نمودند

سه فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین با اسامی گلرخ ایرایی، آتنا دائمی و مریم اکبری منفرد طی پیام کوتاهی نسبت به محکومیت محمدعلی طاهری رهبر گروه عرفان حلقه به اعدام واکنش نشان دادند. این زندانیان ضمن محکوم کردن صدور حکم اعدام ...

سه فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین با اسامی گلرخ ایرایی، آتنا دائمی و مریم اکبری منفرد طی پیام کوتاهی نسبت به محکومیت محمدعلی طاهری رهبر گروه عرفان حلقه به اعدام واکنش نشان دادند. این زندانیان ضمن محکوم کردن صدور حکم اعدام برای این زندانی عقیدتی خواستار تلاش برای آزادی وی شدند

 

گلرخ ایرایی، آتنا دائمی و مریم اکبری منفرد سه فعالان حقوق بشر که در بند زنان زندان اوین تحمل حبس می‌کنند در واکنش به محکومیت محمدعلی طاهری بنیانگذار و رهبر گروه عرفان حلقه به اعدام پیام کوتاهی ارسال کرده‌اند.

 

متن نامه سه زن آزادیخواه محبوس در زندان به نقل از هرانا در پی می‌آید؛

 

"مطلع شدیم به تازگی حکم ناعادلانه اعدام جناب آقای محمد علی طاهری استاد و پیشوای مکتب حلقه عرفان، صادر و به وکیل ایشان ابلاغ شده است.

 

آقای طاهری سالهاست که برخلاف قوانین بین المللی و اعلامیه جهانی حقوق بشر که ایران یکی از امضا کننده های این سند میباشد و می بایست به آن پایبند باشد و حتی برخلاف قانون اساسی کشور (اصل٢٣و١۶٨و…) در حبس انفرادی به سر میبرند.

 

در سلولهای انفرادی دو الف سپاه پاسداران در دادگاهی کاملاً ناعادلانه و غیر علنی محاکمه شده اند که در نهایت حکم اعدام برای ایشان صادر شده.

 

این حکم غیر قانونی ست و از هر لحاظ محکوم است.ما مخالف حکم اعدام برای هر شخص، با هر عقیده و باور و جرمی هستیم و طی این نامه از تمامی فعالان حقوق بشر داخل و خارج از ایران و از جوامع حقوق بشری و بین المللی خواستاریم جهت لغو حکم و آزادی ایشان از زندان و سلولهای انفرادی تمامی تلاش خود را به کار گیرند."

 

آتنا دائمی، گلرخ ابراهیمی ایرایی، مریم اکبری منفرد در بندِ زنان زندان اوین، یازدهم شهریور ۹۶