زنان ایزدی شنگال در رقا از داعش انتقام می‌گیرند

فرماندهی یگان‌های زنان شنگال، امروز با صدور بیانیەای اعلام کرد در ادامه مبارزه خود برای نجات زنان ایزدی اسیر داعش راهی شهر رقا در سوریه خواهند شد و دوشادوش نیروهای ی.پ.ژ با گروه ضدبشری داعش خواهند جنگید

فرماندهی یگان‌های زنان شنگال، امروز با صدور بیانیەای اعلام کرد در ادامه مبارزه خود برای نجات زنان ایزدی اسیر داعش راهی شهر رقا در سوریه خواهند شد و دوشادوش نیروهای ی.پ.ژ با گروه ضدبشری داعش خواهند جنگید. یگان‌های زنان شنگال با نام اختصاری "ی.ژ.ش" متشکل از زنان مبارز ایزدی است که پس از اشغال شنگال توسط داعش در مناطق کوهستانی شکل گرفت.

 

فرماندهی کل یگان‌های زنان شنگال در بیانیەای رسمی اعلام کرد که به نیروهای حاضر در عملیات آزادسازی رقا خواهند پیوست.

 

در این بیانیه اشاره شده که در سوم آگوست ۲۰۱۴ گروه داعش پس از اشغال شنگال هزاران زن و کودک ایزدی را ربود و آنها را در بازارهای موصل و رقا در معرض خرید و فروش قرار داد.

فرماندهی ی.ژ.ش با یادآوری اینکه این نیرو متشکل از زنان ایزدی برای گرفتن انتقام زنان قربانی داعش تأسیس شده است تأکید کرده که داعش در هر مکانی که باشد هدف حمله این نیروها قرار خواهد گرفت حتی خارج از مرزهای شنگال.

 

در این بیانیه به حضور یگان‌های مدافع زنان، ی.پ.ژ در نبرد آزادسازی رقا اشاره و گفته شده که یگان‌های زنان شنگال نیز دوشادوش این نیروها برای آزادی زنان اسیر داعش در رقا خواهند جنگید.

 

فرماندهی ی.ژ.ش همچنین به تأمین امنیت و آرامش زنان اسیر داعش پس از آزادی آنها تأکید کرده و زنان مبارز ایزدی را در این زمینه مسئول دانسته است.

 

یگان‌های مقاومت شنگال و شاخه زنان آن طی سه سال گذشته با کمک گریلاهای حزب کارگران کردستان موفق شدند مناطق وسیعی از شنگال را از اشغال داعش آزاد کنند. این برای اولین بار است که نیروی زنان ایزدی خارج از مرزهای عراق به نبرد داعش می‌رود.