"زنان در نشست سلیمانیه در مورد رفع دردهای مشترک گفتگو نمودند"

پیمان ویان عضو کمیته دیپلماسی جامعه زنان آزاد شرق کردستان طی گفتگویی، نشست اخیر زنان چهار بخش کردستان در سلیمانیه را موفقیت‌آمیز توصیف کرده و از زنان کُرد به عنوان پیشگامان انقلاب در کردستان نام برده است

پیمان ویان عضو کمیته دیپلماسی جامعه زنان آزاد شرق کردستان طی گفتگویی، نشست اخیر زنان چهار بخش کردستان در سلیمانیه را موفقیت‌آمیز توصیف کرده و از زنان کُرد به عنوان پیشگامان انقلاب در کردستان نام برده است. وی معتقد است درد زنان از هر طیف سیاسی که باشند مشترک است.

 

روز یکشنبه دهها تن از شخصیت‌ها و نمایندگان سازمان‌های زنان چهار بخش کردستان نشستی مشترک در یک هتل شهر سلیمانیه در اقلیم فدرال کردستان برگزار کردند.

 

پیمان ویان عضو کمیته دیپلماسی کژار طی گفتگویی با خبرگزاری روژنیوز در حاشیه این نشست گفت در نشست سلیمانیه در مورد مشکلات مشترک زنان و راهکارهای رفع آنها با یکدیگر مشاوره کردەاند.

 

او با اعلام اینکه زنان در تحولات سیاسی و نظامی چهار بخش کردستان پیشگام و الگوی مقاومت بودەاند گفت زنان کُرد کمیتەهای برای تدارک سومین کنفرانس ملی خود تشکیل دادەاند.

 

پیمان ویان با ارائه شرحی از وضعیت زنان کُرد در میان چهار کشور منطقه به وضعیت شرق کردستان پرداخت و تأکید کرد حکومت ایران زنان را تحت فشار جدی قرار داده و این موضوع در نشست سلیمانیه مورد بحث قرار گرفته است.

 

عضو کمیته دیپلماسی کژار تصریح کرد هرچند حکومت‌های مستبد و اجتماعات مردسالار، هر دو زنان را زیر ضرب گرفتەاند اما زنان کُرد با بهای سنگینی که در میدان‌های نبرد سیاسی، اجتماعی و نظامی پرداختەاند پیروزی‌های بزرگی به دست آورده و به نمونەای در جهان بدل شدەاند.

 

پیمان ویان در رابطه با میزان استقبال از نشست سلیمانیه گفت به غیر از سازمان زنان حزب دمکرات کردستان-عراق همەی سازمان‌های دیگر در این نشست شرکت کردند. او درد زنان با علایق سیاسی مختلف را مشترک دانست و ابراز امیدواری کرد که هیأت زنان این حزب نیز در گفتگوها برای کنفرانس ملی مشارکت کند.