زنان منطقه گالیسیا: مطالبات لیلا گووَن خواسته‌های ماست

پلتفورم باران در منطقه گالیسیا و سازمان راهپیمایی زنان با برگزاری سمیناری یاد و خاطره زنان کرد قربانی ترور دولتی ترکیه در پاریس را گرامی داشتند. نجیبه قره‌داغی عضو کمیته ژنولوژی اروپا در این سمینار سخنرانی کرد

به مناسبت ششمین سالروز ترور سه زن انقلابی کردستان در پاریس، زنان ساکن شهرهای سانتیاگو و فیگو در منطقه گالیسیا کشور اسپانیا در مراسمی یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند. شرکت کنندگان بر ادامه راه شهدا ساکینه جانسز، فیدان دوغان و لیلا شایلمز که توسط عناصر رژیم ترک ترور گردیدند تأکید نمودند.

 

پلتفورم باران در منطقه گالیسیا و سازمان راهپیمایی زنان با برگزاری سمیناری یاد و خاطره زنان کرد قربانی ترور دولتی ترکیه در پاریس را گرامی داشتند. نجیبه قره‌داغی عضو کمیته ژنولوژی اروپا در این سمینار سخنرانی کرد.

 

قره‌داغی در سخنان خود به قتل‌عام سه زن انقلابی کردستان در پاریس و مبارزات آزادیخواهانه ساکینه جانسز پرداخت. سپس مستندی  در مورد زندگی ساکینه جانسز به نمایش درآمد.

 

در ادامه سمینار مذکور، تاریخ مبارزه آزادیخواهی خلق کردستان و نقش زنان مورد گفتگو قرار گرفت.

 

گروهی از زنان شرکت کننده در پیامی همبستگی خود را لیلا گوون زندانی اعتصابی کرد در زندان آمد اعلام کردند. آنان خاطرنشان کردند که خواسته‌های گووَن مطالبات تمام زنان آزادیخواه است.