زنان پیشاهنگ صحرای غربی: ما با لیلا گوون هستیم

رهبران زن کشور صحرای غربی با اعلام حمایت از اعتصاب غذای ریاست مشترک ک.ج.ک که امروز در صدمین روز این اعتصاب به سر می‌برد، خواهان پایان گرفتن حصروانزوای اوجالان شدند

چهار شخصیت شناخته شده‌ی زن از صحرای غربی طی پیامی از طریق خبرگزاری فرات خواستند که لیلا گوون نمایند‌ه‌ی جولمرگ در پارلمان و ریاست مشترک ک.ج.ک تنها گذارده نشود. رابوب بارکا دبیر اتحادیه‌ی ملی زنان صحرا، انگویا سلام رئیس اتحادیه‌ی زنان پناهنده‌ی سمرای، فاتیماتو احمد لاروسی رئیس اتحادیه‌ی زنان پناهنده‌ی دستریکت بیرلهلو و ژانلا محمد الامین فعال سیاسی پشتیبانی خود را از لیلا گوون اعلام کردند.

 

رابوب بارکا به نمایندگی از زنان صحرای غربی با خبرگزاری فرات به گفت‌وگو پرداخته و اعلام کرد که آنان نیز همگام و حامی لیلا، سریعا خواهان پایان دادن به حصر و انزوای رهبر خلق کرد هستند.

 

بارکا با اعلام حمایت از تمامی زنان تحت ستم اعلام نمود: ما نیز همراهی خود را با اقدامات لیلا گوون و جنبش آزادیخواهی زنان کرد اعلام می‌داریم. لازم است تمامی جهانیان حمایت خود را از لیلا گوون نشان بدهند. چنین کنشی می‌تواند به پیروزی دست یابد. دست زدن به اعتصاب غذا یکی از راهکارهای مقاومت است که جبهه‌ی پولیساریو نیز در برهه‌های فراوانی به آن دست زده است.

 

جبهه‌ی آزادیخش پولیساریو از سال ١٩٧٣ تا به کنون برای آزادی صحرای غربی مبارزه می‌کند. آخرین بار در سال ٢٠٠٩ آنیناتو حیدر زن سیاستمدار صحرای غربی بعد از آنکه از آیونی به لانزارتو اخراج شد، به اعتصاب غذایی دست زد که ٣٢ روز ادامه یافت. با این اقدام آنیناتو حیدر مورد حمایت جهانی قرار گرفت و در نتیجه‌ی این اقدام مجددا به صحرای غربی بازگردانده شد.