سخنگوی کنگره‌ی ستار: هدف زنان در شمال سوریه بزرگ است

زنان در شمال و شرق سوریه هم زمان با تهدیدهای رژیم ترک به اشغالگری، خود را سازماندهی کرده‌اند و سال ۲۰۱٨ را با مبارزات بزرگی به پایان رساندند. آنان علیه رجزخوانی‌های دولت تروریستی ترکیه با هدفی بزرگ در سال ۲۰۱۹ مبارزات را ادامه می‌دهند

سال ۲۰۱٨ برای زنان در شمال و شرق سوریه، هم از جهت مقاومت و هم از جهت سازماندهی سال مهمی بود. هم زمان با هدف اداره امور خویش، همچنین با هدف ایجاد کنگره‌ی زنان خاورمیانه با پیشگامی کنگره‌ی ستار سال ۲۰۱۹ را آغاز کردند.

 

اوین سوید سخنگوی کنگره‌ی ستار اعلام کرد، آنها قصد دارند در سال ۲۰۱۹ کارهای کنگره‌ی ستار و سازماندهی زنان را گسترش دهند و گفت، هدف اصلی ما ایجاد و اداره‌ی کنگره‌ی زنان خاورمیانه است.

 

سوید اعلام کرد، با همین هدف پس از مدت کوتاهی کمیته‌ی موسس را بنیاد می‌نهیم.

اوین سوید یادآور شد، همانند سال ۲۰۱٨ با تهدیدات اشغالگری دولت ترکیه سال ۲۰۱۹ را آغاز می‌کنیم." زنان و خلق ما در عفرین با شعار " ما می‌توانیم بدون فرزند زندگی کنیم اما نمی‌توانیم بدون خاکمان زندگی کنیم". دست به مقاومت زدند. در سایر مناطق شمال سوریه نیز زنان و خلق با این شعار در مبارزه‌اند. برای آزادی عفرین و بازگشت آوارگان از شهبا پی‌گیر هستیم".

 

اوین سوید همچنین گفت، درسایه‌ی فلسفه‌ی رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، اکنون در مورد پروژه‌ای در مورد زنان و آزادی زنان در روژاوای کردستان و شمال سوریه بحث می‌شود. او گفت"خلق روژاوا ۲۰ سال است برای آن تلاش می‌کنند. کنگره‌ی ستار از سال ۲۰۱۹ فعالیتهای منطقه‌ای خود را به آزادی رهبر خلق عبدالله اوجالان اختصاص می‌دهد. حمله به زنان به معنی حمله به جنبشهای زنان است".

 

اوین سوید اعلام کرد، حملات به عفرین مشخص کرد که زنان همگی یکی هستند. وی گفت،"برای محافظت از انقلاب زنان، تمام زنان در سرتاسر جهان صدای خود را بلند کردند، سال ۲۰۱۹ انقلاب خود را گسترش می‌دهیم و آنرا به پیروزی می‌رسانیم. این عهدیست که با شهدا می‌بندیم".