‍سخنگوی ی.پ.گ: اردوغان با فدیه مسیحی‌ها به روژاوا حمله‌ور می‌شود

نوری محمود: طیب اردوغان سلطان تروریست‌ها بواسطه دولت آلمان از کشورهای مسیحی فدیه می‌گیرد و با عواید بدست امده حمله‌ور می‌شود. غرب از ترکیه بعنوان ابزار استفاده و از اعمال ننگین آن چشم‌پوشی می‌کند

نوری محمود: طیب اردوغان سلطان تروریست‌ها بواسطه دولت آلمان از کشورهای مسیحی فدیه می‌گیرد و با عواید بدست امده حمله‌ور می‌شود. غرب از ترکیه بعنوان ابزار استفاده و از اعمال ننگین آن چشم‌پوشی می‌کند

 

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات  اشغالگری و قتل‌عام رژیم تروریستی تُرک در عفرین را مورد ارزیابی قرار داد

نوری محمود در آغاز سخنان خود خاطرنشان کرد که اردوغان و همکاران وی [داعش-النصره و القاعده] به دلیل شکست در حملات زمینی علیه روژاوا، از هواپیماهای ناتو، هلی‌کوپتر، توپخانه و تانک‌های آلمانی به مردم مظلوم عفرین حمله‌ور شدند و در آغاز ساکنان روستاها را مجبور به کوچ به شهر عفرین کردند.

 

سخنگوی ی.پ.گ به مقاومت مبارزان علیه تروریست‌ها پرداخت و افزود:"پس از آنکه رژیم غاصبگر ترک در نبردها شکست خورد اقدام به بمباران مرکز شهر عفرین با هواپیماهای جنگنده کرد. وحشی‌گری رژیم ترکیه آنچنان بود که بیمارستان آورین را هم بمباران کرد.

 

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد که پس از حمله رژیم ترکیه به بیمارستان مسئولین سیاسی و نظامی کانتون عفرین تصمیم به خارج کردن شهر از سکنه نمودند و فاز تازه‌ای از جنگ گریلایی علیه تروریست‌ها را آغاز کردند.

 

نوری محمود گفت:"جنگ با تبهکاران و ترویست‌ها را ادامه می‌دهیم و عفرین را به جهنمی برای اشغالگران مبدل می‌کنیم. تا آزادی و پاکسازی عفرین از تروریست‌ها مبارزه بی‌وقفه ادامه دارد."

 

ایشان در مورد نقش روسیه در کشتار کردها و اشغال عفرین گفت:"حمله ارتش ترک و گروهک‌های ترویستی با همکاری روسیه صورت گرفت. روسیه در قبال غوطه شرقی، عفرین را به تبهکاران واگذاشت. از سوی دیگر ترکیه و روسیه در رابطه با صدور گاز به توافق رسیدند و روسیه هم اجازه بمباران مردم عفرین را به ترکها داد. غربی‌ها استفاده ترکیه از هرنوع سلاح ناتو حتی اسلحه‌های شیمیایی را برای کشتار کردها مشروع جلوه دادند."

 

وی به سیاست‌های رژیم ترکیه و توهم‌های اردوغان پرداخت و گفت:"اردوغان با راهکارهای مغول‌ها خواستار نابودی سوریه و خاورمیانه است."

 

نوری محمود کمک‌های کشورهای اتحادیه اروپا و غربی‌ها به ترکیه در رابطه با مسئله آوارگان را خاطرنشان کرد و آنرا فدیه غربی‌ها برای اشغال روژاوا عنوان نمود. به گفته وی آلمان در حال رشوه دادن به ترکیه در قبال کشتار کردهاست. اردوغان به رشوه‌گیری از مرکل برای حمله به کردها ادامه می‌دهد."

 

سخنگوی ی.پ.گ عدم اتخاذ موضع غربی‌ها در قبال رژیم ترکیه را خطری نامید که بدون شک بزودی دامن خود آنان را هم می‌گیرد. وی در این رابطه اظهار کرد:"منافع مادی غرب در بازار ترکیه، خاورمیانه و به طبع جهان را به ویرانه‌ای بدل خواهد کرد که مسئول آن علاوه بر اردوغان دول غربی هستند."

 

نوری محمود در ادامه متذکر شد:"کردها و دیگر خلق‌های شمال سوریه همراه با نیروهای آزادیخواه و دمکراتیک شاهدند که مبارزه خود آنان جهان را از تروریست‌ها محافظت می‌نمود، سلطان تُرک و رهبر تروریست‌ها برای نابودی دمکراسی، آزاد و عدالت اجتماعی به عفرین حمله‌ور شد و جامعه بین‌المللی هم به کشتار کردها از سوی اردوغان 'آری' گفت. جوامع باید بدون شک و گمان ماهیت چنین توطئه‌ای را مورد سنجش قرار دهند."

 

سخنگوی ی.پ.گ جامعه را به ارتقای سازماندهی فراخواند و گفت:"پیام ما به جامعه این است؛ سازماندهی خود را تقویت کنید و از زندگی آزادانه محافظت نمایید. ما هم همچون ی.پ.گ تا آخرین نفر از جامعه خویش دفاع می‌کنیم."