ضرب و شتم سکینه پروانه توسط زندانیان جرایم خطرناک در زندان قرچک ورامین

سکینه پروانه زندانی سیاسی کورد محبوس در زندان قرچک ورامین توسط زندانیان جرایم خطرناک در بند ۳ زندان قرچک ورامین مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گزارش شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان، سکینه پروانه طی چند روز گذشت در حالی توسط این زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است که وی پیشتر در ۵ خرداد در اعتراض به حکم ۵ سال حبس تعزیری ابلاغ شده به وی همچنین رعایت نشدن اصل تفکیک جرایم در مورد وی، چند روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

سکینه پروانه پیشتر پس از پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود اما در فروردین ماه به دلیل شعارنویسی با ضرب و شتم شدید به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود. وی پس از ۴ روز نگهداری در سلول انفرادی به بیمارستان روان پزشکی امین آباد منتقل شده بود و پس از ۲۵ روز مجددا به بخش قرنطینه‌ی زندان قرچک منتقل شده بود.

پیمان درفشان وکیل وی پیشتر در ۵ خرداد در تویتر خود خبر از ابلاغ حکم ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت در عضویت در گروه‌ها و جمعیتهای سیاسی داده و اعلام کرد که این حکم قابل تجدید نظرخواهی است.

اتهام خانم پروانه "عضویت در گروه‌های معاند نظام با نام کومله و دمکرات در جهت بر هم زدن امنیت ملی" ذکر شده است و این در حالیست که در حال حاضر حداقل ۵ گروه تحت این عناوین در حال فعالیت هستند.

به نقل از شبکه‌ی حقوق بشر کوردستان، سکینه پروانه شهروند کورد اهل خراسان، پیشتر در سال ۹۷ زمانی که قصد داشت ایتالیا را به مقصد یکی از کشورهای اروپای مرکزی ترک کند، توسط پلیس ایتالیا دستگیر شده و به ترکیه دیپورت می‌شود. ترکیه نیز وی را در زمستان همان سال به ایران تحویل داده و او به اتهام خروج غیر قانونی از مرزها چند ماه در زندان خوی زندانی شده است.

سکینه پروانه پس از اتمام زندانش در خوی به اقلیم کوردستان می‌رود. وی در اواخر سال ۹۸ با مراجعه به کنسولگری ایران در هولیر درخواست انتقال به ایران را می‌کند و سرانجام در ۱۸ بهمن در مرز باشماق توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل می‌شود.