طرح اتهامات تازه علیه نسرین ستوده از سوی وزارت اطلاعات

به گفته رضا خندان، همسر نسرین ستوده هم اکنون دو پرونده برای این وکیل سرشناس دادگستری تشکیل شده است. عضویت در تشکیل و اداره لگام که جمهوری اسلامی از آن به عنوان "گروهک غیرقانونی" نامبرده، اتهام تازه علیه این وکیل سرشناس حقوق بشر است

بنابر گزارش‌ها نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر هفته گذشته در حالی به دادسرا احضار و اتهام عضویت در لگام – لغو گام به گام اعدام به او تفهیم شده که یک بار دیگر این اتهام در پرونده‌ای که منجر به صدور پنج سال حکم شده، مورد رسیدگی قرار گرفته است.

 

به گفته رضا خندان، همسر نسرین ستوده هم اکنون دو پرونده برای این وکیل سرشناس دادگستری تشکیل شده است. عضویت در تشکیل و اداره لگام که جمهوری اسلامی از آن به عنوان "گروهک غیرقانونی" نامبرده، اتهام تازه علیه این وکیل سرشناس حقوق بشر است.

 

دادستانی رژیم ایران روز  ۱۳ مهر ۹۵ بطور غیابی برای اتهام مذکور نسرین ستوده هم حکم پنج سال حبس تعزیزی صادر کرده است. همسر نسرین ستوده به نقل از وی تنها علت بازداشت خود را انجام وظیفه قانونی وکالت برای یکی از دختران خیابان انقلاب به نام شاپرک شجری‌زاده عنوان کرده بود.

 

بنا بر گفته رضا خندان بازداشت همسرش به دستور کتبی وزارت اطلاعات صورت گرفته و هم اکنون دو پرونده برای او تشکیل شده است: پرونده‌ای با حکم پنج سال حبس تعزیزی که روز ۱۳ مهر ۹۵ به طور غیابی صادر شده و پرونده دیگری که ماه‌ها پیش باز شده و در حال رسیدگی است.

 

خاطرنشان می‌شود که نسرین ستوده ۲۳ خردادماه بازداشت و به اوین منتقل شد. وی به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده است. با اینکه برای آزادی این وکیل زن قرار وثیقه ۶۵٠ میلیونی صادر شد اما وی قرار مذکور را نپذیرفت.