"عفرین لقمه کوچکی نیست، در گلویشان می‌ماند!"

الهام احمد رییس مشترک مجلس سوریه دمکراتیک مقاله را با تحت این عنوان برای روزنامه ازگورلُکچو دمکراسی نوشته است

الهام احمد رییس مشترک مجلس سوریه دمکراتیک مقاله را با تحت این عنوان برای روزنامه ازگورلُکچو دمکراسی نوشته است

 

در آغاز مقاله الهام احمد می‌گوید:"این روزها برای یکبار دیگر صدای خود را در مقابل عفرین بلند کرده است. رژیم ترکیه مدعی است که همه چیز را به هم می‌ریزد و با این‌ همه با زبان تهدیدآمیزی کردها را خطاب قرار می‌دهد. منطقه عفرین را آماج حملات توپخانه‌ای قرار داده و بر تحرکات خود در مناطق مرزی افزوده است. روسیه تاکنون در مورد اقدامات رژیم ترکیه سکوت اختیار کرده است. سکوت روسیه نشانه موافقت با توپباران رژیم ترکیه است، ترکیه در توهم تصرف عفرین و استقرار در آن است. اما از سوی دیگر به شدت نگران کمینی است که در عفرین با آن روبرو شده و ان اینکه عفرین به گورستان رژیم ترکیه مبدل شود. به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ایجاد ترس و وحشت در میان خلق به نتیجه مطلوب دست یابد."

 

ایشان سپس به دولت روسیه یادآوری کرد که ادلب نه همچون حلب، حمص و حما بلکه بلکه به دلیل مجاورت مرزی با ترکیه پیاپی از کمک‌های تسلیحاتی ترکیه بهره‌مند می‌شود. النصره با همکاری ترکیه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.ترکیه برای تداوم استقرار خود از گروههای تبهکار حمایت می‌کند، در این میان عفرین قربانی سیاست مماشات بین ترکیه و روسیه نخواهد بود، عفرین علیه هرگونه اشغالگری خواهد ایستاد و جنگ در ادلب هم به درازا خواهد کشید.

 

الهام احمد سپس به مواضع آمریکا در قبال عفرین پرداخته و می‌گوید:"آمریکا خود را در قبال حملات ترکیه به عفرین مسئول نمی‌بیند، زیرا نیروهای امریکایی در عفرین نیستند، بیشتر از همه روسیه در این بخش دیده می‌شود. آیا آمریکا خواهد توانست با توسل به چنین بهانه‌ای شانه از بار مسئولیت خالی کند؟ نه. زیرا ترکیه عضو ناتو است. کشورهای عضو ناتو بدون موافقت اجازه حق حمله و بکارگیری اسلحه علیه کشورهای دیگر را ندارد.

 

ایشان در ادامه به وظایف آمریکا در قبال ناتو اشاره کرد. وی خواهان متوقف کردن رژیم ترکیه شدو سیاست‌های امریکا در قبال کردها متناقض خواند.

 

ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیک می‌افزاید:"ترکیه مجبور به برداشتن گامهایی برای چاره‌یابی اساسی مسائل منطقه‌ای است و ترکیه برای فرار از این واقعیت دائما به جنب متوسل می‌شود. به گفته ایشان یا ترکیه مجبور به پذیرش صلح و آشتی خواهد شد و یا اینکه با تأکید بر تداوم جنگ نابود خواهد شد."

 

وی در ادامه خاطرنشان کرده است که تنها گروههایی با پروژه شمال سوریه مخالفت می‌کنند که منافع کوچک خود را مد نظر قرار می‌دهند و این در حالی است که شمال سوریه وارد مرحله نوینی شده است.

 

الهام احمد با تأکید بر اینکه ایمان به توانایی نیروهای شمال سوریه در دفاع از دستاورها، پروژه شمال سوریه را منطبق با واقعیت‌های جامعه سوریه نامیده و از آن به عنوان راهکرد بزرگ حل مسائل در مقابله با بحران‌آفرینی یاد کرده است.

 

ریاست مشترک م.س.د در پایان تصریح کرده است:"نیروهای سوریه باید بخوبی [این پروژه ] را درک کرده و از آن حمایت کنند. بجای آنکه در کنار نیروهای اقتدارگرا قرار گیرند به حمایت از نیروهای حامی پروژه دمکراتیک بپیوندند. عفرین تمام حملات را درهم می‌شکند. لازم است همه بدانند که عفرین لقمه کوچکی نیست و در گلویشان می‌ماند. عفرین با جبهه‌های بزرگی محافظت می‌شود و مقاومت عفرین به پیروزی می‌انجامد. خلق عفرین به اراده خود ایمان دارد و دشمن را بر زمین خواهد زد. تاریخ سرشار از حکایت پیروزی عفرینی‌هاست و هیچگاه برای هیچ نیرویی سر تسلیمیت فرود نیاورده‌اند. عفرین همیشه مقاومت کرده و به پیروزی رسیده‌ است."