فراخوان م.س.د به نیروهای ائتلاف و روسیه: ارتش اشغالگر ترکیه را بیرون کنید!

مجلس سوریه دمکراتیک به مناسبت پنجمین سالروز آزادسازی شهر کوبانی بیانیه‌ای منتشر کرده و از نیروهای ائتلاف بین‌المللی و روسیه خواست تا به تهدیدات و حمله‌های ترکیه پایان داده و ارتش ترک را از خاک سوریه بیرون کنند.

مجلس سوریه دمکراتیک (م.س.د) به مناسبت پنجمین سالروز آزادسازی شهر کوبانی از اشغالگران داعش بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه ق.س.د آمده است:"امروز ۵ سال از پیروزی مقاومت کوبانی و شکست سازمان داعش که مورد حمایت دولت ترکیه بود می‌گذرد. تبهکاران داعش در جنگ باغوز نیز شکست خوردند. از ٩ سال پیش تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران سوریه و رهایی خلقمان از دردها و مصائب فراوان و آوارگی همچنان ادامه دارد. تا کنون بخش‌هایی از میهن‌ ما تحت اشغالگری است.

کوبانی به نقطه عطفی در تاریخ رهایی و نابودی تروریست‌ها مبدل شد، در کوبانی خون تمامی خلق‌های ما و مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ و جوانان سوریه در هم آمیخت و در کنار هم به مقابله با تروریست‌های ستمگر برخاستند. تبهکارانی که بخش بزرگی از خاک و اذهان خلق‌های سوریه و عراق را به سیطره خویش درآورده بودند.

در شرایطی که هیچ کدام از نیروهای منطقه‌ای یا بین‌المللی جسارت رویارویی با این سازمان را نداشتند و تبهکاران داعش تنها به بنیادگرایان جهادی بین‌المللی تکیه نکرده و مستقیما از دولت اشغالگر ترک حمایت می‌شدند به منظور ویران کردن سوریه و نابودی پروژه دمکراتیک که خلق‌های سوریه آنرا برای آزادی و شرف خود برگزیده بودند حمله‌ور شدند.

کوبانی شهری که ٨٠ درصد ساختمان‌های آن ویران شده بود امروز با آنچه ۵ سال پیش بود متفاوت است. امروز کوبانی با احداث ساختمان‌ها از سوی ساکنان آن و رنج خودمدیریتی دمکراتیک زنده است، امنیت در آن حکمفرماست. این امر که ساکنان آن در کنار هم زندگی نموده و به خود تکیه نمایند به نفع رژیم اشغالگر ترک نمی‌باشد و از این رو زبان به تهدید گشوده است. پس از اشغال جرابلس، باب، اعزاز، سریکانی و گری سپی آواره کردن ساکنان و تغییر دمگرافی، اسکان بیگانگان بجای ساکنان واقعی و ارتکاب جنایت جنگی در قبال ساکنان واقعی این مناطق، ترکیه به حملات خود ادامه می‌دهد و مناطق بیشتری از شمال و شرق سوریه و از جمله کوبانی را تهدید به اشغالگری می‌کند.

ما به عنوان مجلس سوریه دمکراتیک تهدیدات دولت ترک را نتیجه مماشات نیروهای بین‌المللی می‌دانیم زیرا ترکیه بدون وقفه به حمله علیه خلقمان ادامه داده و وحشیانه حقوق بشر را نقض می‌کند. همچنین از جامعه بین‌المللی بویژه ائتلاف بین‌المللی با رهبری آمریکا و نیروهای روسیه در سوریه که مسئول این وضعیت هستند می‌خواهیم که به تهدیدات دولت ترک پایان دهند و آنرا وادار به خروج از خاک اشغال شده سوریه نمایند. همچنین تأ‌کید می‌کنیم که برای پایان دادن به بحران سوریه هیچگونه راه حلی در سوریه به جز راهکار سیاسی با مشارکت تمامی جوامع ملی و طیف‌های سیاسی وجود ندارد. آرامش و تحول دمکراتیک ریشه‌ای اینگونه در سوریه میسر می‌شود. یکبار دیگر خاطرنشان می‌کنیم که در جبهه منافع بلندمدت خلقمان قرار داریم و در مقابل تمامی حملات، مداخلات و منافع نیروهای بیگانه می‌ایستیم."