مرگ دختر جوانی که در مقابل دادسرای تهران خودسوزی کرده بود

صبح دوشنبه ۱٨ شهریور دختر جوانی که هفته‌ی گذشته در مقابل دادسرای تهران خودسوزی کرده بود درگذشت.

   این دختر جوان که هوادار تیم فوتبال استقلال بوده است در اسفند ماه به هنگام ورود به ورزشگاه توسط مامورین بازداشت و به زندان قرچک منتقل شده بود.

   وی دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته برای پیگیری پرونده‌ی خود به دادسرای تهران مراجعه کرده و پس از آنکه مطلع شده بود برای وی حکم ۶ ماه حبس صادر شده است در مقابل دادسرا اقدام به خودسوزی کرده بود.

   شاهدان می‌گویند، وی در حالی که بسیار ناراحت و برافروخته بود و فریاد میزد در مقابل دادسرا خود را به آتش کشید. این دختر جوان با ۹۰ درصد سوختگی درجه سه در بیمارستان بستری شده بود.

   یک مقام مسئول در دادگستری در این زمینه گفته بود، این دختر جوان در اسفند ماه به دلیل "پوشش نامناسب"  دستگیر شده و با مامورین درگیر شده است. بر همین اساس پرونده‌ای با اتهامات "خدشه‌دار نمودن عفت عمومی" و "توهین به مامورین" برای وی تشکیل شده بود.

   لازم به ذکر است زنان در ایران حق ورود به ورزشگاهها و دیدن بازی و تمرینات فوتبال مردان را ندارند.

   در همین راستا رئیس فیفا طی نامههای به رئیس فدراسیون فوتبال ایران ضمن ابراز تاسف در خصوص اجرایی نشدن تعهدات حسن روحانی مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه‌ها، از وی درخواست کرده بود که تا قبل از ۱۵ ژوئیه ٢٠١٩ مقدمات لازم برای حضور زنان ایرانی و خارجی برای تماشای بازی های فوتبال در ایران فراهم شود. این ضرب‌الاجل به پایان رسیده است و در صورت عدم برداشتن ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها ممکن است هر برخوردی با فوتبال ایران صورت بگیرد.