مشاور بارزانی نامزد ریاست جمهوری عراق شد!

​​​​​​​پ.د.ک نامزد خود را برای منصب رییس جمهوری عراق تعیین کرد. این حزب فواد حسین مشاور مسعود بارزانی را به عنوان نامزد معرفی کرده است

پ.د.ک نامزد خود را برای منصب رییس جمهوری عراق تعیین کرد. این حزب فواد حسین مشاور مسعود بارزانی را به عنوان نامزد معرفی کرده است

 

روز گذشته پارت دمکرات کردستان عراق رسما فواد حسین رییس دیوان ریاست اقلیم کردستان را به عنوان نامزد این حزب برای کرسی ریاست جمهوری عراق معرفی کرد.

 

هفته گذشته کمیته سیاسی اتحادیه میهنی کردستان در نشستی برهم صالح را نامزد این حزب برای احراز پست ریاست جمهوری عراق نشان داد. علاوه بر این دو هر، کدام از سلیم شوشکیی از جماعت اسلامی کردستان و سردار عبدالله‌، سروه‌ عبدالله‌، لطیف رشید، عمر برزنجی و کمال قیتولی به‌ صورت مستقل خود را برای تصدی منصب ریاست جمهوری نامزد کرده‌اند.

 

از سوی دیگر رسانه‌های وابسته به پ.د.ک اعلام کرده‌اند که مسعود بارزانی رییس پ.د.ک "حمایت قاطع" خود را از فواد حسین اعلام کرده است. این در حالی است که بارزانی سال گذشته در جریان تبلیغات برای همه‌پرسی استقلال اقلیم مدعی شده بود که عراق و جنوب کردستان تنها می‌توانند دو همسایه خوب برای همدیگر باشند(!). صاحب‌نظران جنوب کردستان اقدام بارزانی در حمایت از فواد حسین را در تناقض آشکار با سخنان وی می‌دانند.

 

شایان ذکر است که معرفی فواد حسین از سوی پ.د.ک و دیدار یکجانبه و مخفیانه نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم با مقام‌های دولت عراق به تنش‌های مابین جریانه‌های سیاسی در جنوب کردستان دامن زده و روز گذشته اتحادیه میهنی در بیانیه‌ای سیاست‌های پ.د.ک را مغایر با روحیه همبستگی کردها عنوان نمود.