نامه‌ی زنان اینترناسیونالیت به لیلا گووَن

​​​​​​​زنان اینترناسیونالیست در محکومیت توطئه بین‌المللی علیه خلق کردستان از سه روز پیش راهپیمایی طولانی مدت را آغاز کرده‌اند. آنان در نامه‌ای به لیلا گووَن وی را پیشاهنگ آزادی و تحول نوین برای خویش عنوان کرده‌اند

٣۴ زن اینترناسیونالیست برای محکومیت توطئه بین‌المللی از شهر لوکزامبورگ به سوی شهر استراسبورگ فرانسه راهپیمایی طولانی را آغاز کردند. زنان اینترناسیونالیست نامه‌ای به لیلا گوون که در ٩٩مین روز اعتصاب غذا بسر می‌برد نوشته‌اند و در شخص وی به همه اعتصابگران غذا درود فرستاده‌اند.

آنان در نامه خود می‌گویند، ما زنان اینترناسیونالیست از آراگون، آلمان، نوروژ، کاتالونیا، پرتغال، سوییس، باسک، ایتالیا، فنلاند، شیلی، کردستان، ساردینیا، گالیسیا، سوئد، کاستیلیا، آمریکا، آلگریا- کابیلا گردهم آمده‌ایم و برای رهبر آپو از لوکزامبورگ تا استراسبورگ راهپیمایی می‌كنیم، ما می‌خواهیم فریاد شما را به همه جهان برسانیم و حصر بر اوجالان را پایان پایان دهیم. ما این مبارزه را تا آزادی اوجالان ادامه می‌دهیم.

 

تو برای ما امید و زیبایی زندگی، نیروی اراده و باور هستی. مطالبات تو خواسته‌‌ای ماست. تو پیشاهنگ مقطعی تازه و پیشاهنگ آزادی هستی. با فعالیت و اعتصاب غذا نشان دادی که عمل حرف اول را می‌زند و چنان جسارتی به ما بخشیدی که تاریخ آزادی از نو نگاشته می‌شود.

 

تو به همگان نشان دادی که احساس، باور و فهم زن چگونه می‌تواند به تحول بیانجامد. ما چشم به راه نخواهیم بود تا نیروهای هژمون‌طلب جهان آزادی و صلح برایمان به ارمغان آورند. ما همچون تو مبارزه را می‌آموزیم و برای آن کوشش خواهیم کرد.

 

در شخص تو به همه اعتصابگران درود می‌فرستیم.

 

اگر نتوانیم در تمام عرصه‌های به ندا و فریاد تو مبدل شویم پس چه کسی به این مهم برخیزد؟ اگر اکنون نتوانیم پس چه وقت می‌توانیم؟ اگر اینجا و در هر جای دیگر نتوانیم به صدا و دعوتتان مبدل شویم پس کجا خواهیم توانست؟

 

سکوت جرم است! ما نمی‌خواهیم به شریک جرم مبدل شویم!

 

مقاومت زندگیست!

 

یا آزادی یا آزادی!