نامه یکی از مادران بازداشت شده سنه به دخترش

یکی از مادران بازداشت شده اعتراضات اخیر در شهر سنه در نامه‌ای که برای یک روز قبل از گردهمایی‌‌ها برای دخترش نوشته به وی گفته که "به خیابان آمده‌ایم و درصدد انقلاب هستیم، مادرت جوان شده و آرزوهای جوانی را برای تحقق انقلاب زنده می‌بیند. با اینکه می‌داند ...

یکی از مادران بازداشت شده اعتراضات اخیر در شهر سنه در نامه‌ای که برای یک روز قبل از گردهمایی‌‌ها برای دخترش نوشته به وی گفته که "به خیابان آمده‌ایم و درصدد انقلاب هستیم، مادرت جوان شده و آرزوهای جوانی را برای تحقق انقلاب زنده می‌بیند. با اینکه می‌داند که از سوی نیروهای رژیم بازداشت خواهد شد اما باز هم در میدان مبارزه است."

 

هویت این مادر بازداشت شده به دلیل ملاحضات امنیتی منتشر نشده است و نامه وی برای اولین بار از سوی خبرگزاری روژنیوز منتشر شد.

 

این مادر در نامه به دخترش از گردهمایی خیابانی می‌گوید و می‌افزاید:"جان مادر، انقلابی در شرف وقوع است. نمی‌دانم تا چه اندازه از این انقلاب آگاهی، قربانت شوم. من را مادر شهید نامیده بودند. من به آنان (معترضین) گفتم؛ عزیزان من مادر شهید نیستم. اما برای جمهوری اسلامی خطرناکترین زنم. دیگر ترس و هراسی در وجودم وجود نداشت. اطلاعاتی‌ها در آنطرف خیابان بودند. آنها را سگ هم به حساب نیاوردم. جوانان آنقدر تشویقم کردند. آنقدر عکس یادگاری با من گرفتند. از خوشحالی سه پاکت شیرینی و شکلات میان معترضین پخش کردم."

 

این مادر مبارز در ادامه از بازداشت خود از سوی نیروهای امنیتی سخن می‌گوید و تصریح کرده است که مطمئن است دستگیر خواهد شد و افزوده است:"پدرت مدام می‌گوید به قرآن دستگیرت می‌کنند. من هم گفتم باکی ندارم. گوشی موبایلم را تحت کنترل قرار داد‌ه‌اند. چقدر زنگ می‌زنم وصل نمی‌شود. هیچ نگران نباش عزیزم. درد دل خود را خالی کردم. خدایی آنقدر شعار و سرود سردادم. سرود "زنده باد چهار بخش کردستان"(بژی چوارپارچه کوردستان) را سردادم. جوانان همینکه صدایم را شنیدند دورم گردآمدند. گفتند:"مادر خاک زیر پایت را می‌بوسیم". عزیزم از خوشحالی نمی‌دانستیم چه بگویم. امروز ١٠ سال جوان شدم. فدای چشمانت شوم، مادر تو دیگر یک انقلابی است."

 

این مادر اهل شهر سنه یک روز پس از گردهمایی سرتاسری روژهلات کردستان بازداشت شد.

 

خاطرنشان می‌شود که در این گردهمایی‌ها صدها تن بازداشت شدند. منابع آگاه از سنه به خبرگزاری فرات گفتند که تنها در شهر سنه بیش از ٢۴٠ نفر بازداشت شده بودند. اگر چه تعدادی از آنان آزاد شدند. اما هنوز هم ٢٧ شهروند تحت بازداشت هستند و هیچ خبری از امنیت جانی و وضعیت آنان در دست نیست.

 

در ‌شهرهای دیگر روژهلات هم گردهمایی‌های مشابهی برگزار شد. بازداشت شهروندان تنها به سنه محدود نشد. دهها تن از جوانان و زنان در شهرهای دیگر هم بازداشت شدند.