نیروهای مدافع خلق: یاد فرمانده‌ی بلندپایه تِکوشر گَوَر را گرامی می‌داریم

ه.پ.گ اعلام کرد، تِکوشر گَوَر (مصلح ایکه) عضو شورای نظامی ه.پ.گ سال گذشته در یک حمله‌ی هوایی شهید شد. "او مانند رفیقی پیشگام در تاریخ مبارزات جایگاه خود را پیدا کرده است".

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) اعلام کرد، در ۲۰ آوست ۲۰۱۹ طی یک حمله‌ی هوایی تِکوشر گَوَر شهید شد. ه.پ.گ در این مورد بیانیه‌ای منتشر کرده است که در آن آمده است:

"دولت اشغالگر ترکیه از سال ۲۰۱۹ حملاتش علیه جنبش و حزبمان افزایش داده است و تلاش می‌کند با نابود کردن پ.ک.ک خود را سرپا نگه دارد، اما با مقاومت عظیم گریلاهای کوردستان شکست خورده است.

در سایه‌ی مقاومت گریلاهای کوردستان عملیات اشغالگری باکور و باشور کردستان با شکست مواجه شد. ارتش اشغالگر ترکیه هر بار ضربات سنگینی متحمل می‌شود و در مقابل روح مقاومت و فدایی نمی‌تواند مقاومت کند و ضربات تاریخی متحمل شده است.

بدون شک عامل این مقاومت تاریخی علیه دولت اشغالگر ترکیه، شهدای قهرمان ما هستند که فداکارانه می‌جنگند. یکی از قربانیان ما رفیقمان تِکوشر گَوَر است که در ۲۰ آگوست ۲۰۱۹ طی یک حمله‌ی هوایی شهید شد.

هویت رفیق شهیدمان به شرح زیر می‌باشد:

   نام سازمانی: تِکوشر گَوَر

   نام و نام خانوادگی: مصلح ایکه

   محل تولد: جولمرگ

   نام مادر و پدر: محبوبه- احمد

   زمان و مکان شهادت: ۲۰ آگوست ۲۰۱۹/ مناطق حفاظت شده‌ی مدیا

رفیقمان تِکوشر در سال ۱۹۹۳ به نیروهای آزادیبخش کوردستان پیوست و مدتی طولانی در میادین جنگ بود. رفیق تِکوشر با باوری عمیق و تعهد به خلق، به حزب، به شهدا و رهبر آپو به همه‌ی وظایف خود عمل کرد و آخرین وظیفه‌ی وی عضویت در شورای نظامی ه.پ.گ بود.

رفیق تِکوشر در مبارزات گریلایی خود ابتدا از منطقه‌ی زاگرس مبازاتش را آغاز کرد و در میدان بوتان و بسیاری مناطق دیگر جنگید و مبارزه کرد. رفیق تِکوشر در عملیاتهایی که شرکت داشته است با روح حمله فرماندهی تعداد زیادی از عملیاتها علیه دشمن را به عهده داشته است. وی چندین بار مجروح شده اما هرگز اجازه نداد مانع کار و فعالیت و مبارزه‌ی وی شود.

رفیق تِکوشر که فرماندهی آگاه و دارای تاکتیک بالا بود، با عملیاتهایش در چارچوب بازتأسیس نیروهای گریلا، علیه تلاش‌های دشمن اشغالگر بسیار موثر بود.

رفیق تِکوشر در هر عرصه‌ای که حضور داشته است، یک مبارز و جنگاور دلاور رهبر آپو بوده است و در بدترین شراط هم از خط رهبر آپو و شهدا دست نکشید. رفیق تِکوشر با موضعگیری‌های خود، با جوش و خروش و روحیه‌ی بالا، به یکایک رفقای مبارزش اهمیت داده و تجارب انقالبی خویش را با آنان قسمت می‌کرد.

ابتدا به خانواده‌ی شهید و همه‌ی خلق میهن دوستمان تسلیت می‌گوییم و عهد خود را دوباره می‌کنیم که در وجود همه رفقای شهیدمان، مبارزاتمان برای آزادی را به پیروزی برسانیم."